پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد و مجتمع اسلامی در شهر تیلفورد در بریتانیا

حوزه/ مراسم افتتاحیه مسجد و مجتمع اسلامی در تیلفورد، یک روستا و محله مدنی در بریتانیا، با حضور شخصیت های مسلمان و غیرمسلمان و ۳۰۰ میهمان از جامعه اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری  «حوزه»، به نقل از farnhamherald، اعضای جامعه اسلامی تیلفورد بریتانیا، یک روستا و محله مدنی در بریتانیا، افتتاح مسجد جدید و مجتمع اسلامی چندمنظوره  را جشن گرفتند.

در مراسم افتتاحیه مسجد مبارک، به میزبانی میرزا منصور احمد، رئیس جامعه اسلامی و دیگر شخصیت های مذهبی، مدنی جامعه، نزدیک به 300 میهمان مسلمان و همچنین اعضای غیرمسلمان، از جمله شهردار سابق حضور داشند.

میرزامنصور احمد گفت: از همسایگان‌مان و دیگر ساکنان محلی در این مکان و اعضای شورا که با سخاوتمندی، تعامل و همدردی زیادی را برای ما فراهم ساختند و ما را قادر ساخته اند این مجتمع را اداره کنیم، قدردانی می کنم.

وی ضمن یادآوری حق همسایگان، در سخنرانی در جمع اعضای جامعه اسلامی گفت: رعایت حق همسایگان به این معناست که مسلمانان باید با حرمت و محبت با همسایگان رفتار کنند و همیشه در زمانه نیاز و مشکل، آماده کمک کردن به آن ها باشند. یعنی به آنان احترام بگذارند و در بالاترین جایگاه قرارشان دهند.

 

این مسجد و مرکز اسلامی تازه تاسیس دارای یک مرکز سوارکاری، یک سالن ورزشی، ساختمان های اداری و 33  اقامتگاه مسکونی است. بر روی سقف سالن ورزشی این مجتمع پنل های خورشیدی نصب شده است و این مرکز قرار است از انرژی سبز خورشیدی برای تامین برق مورد نیازش استفاده کند.

لازم به ذکر است این ملک از سال 1984 در اختیار مرکز اسلامی بوده و نشست های سالانه مسلمانان در آنجا برگزار می شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha