جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ پایان نامه و پژوهش در حوزه علمیه خواهران استان یزد آماده چاپ به صورت کتاب است که صاحبان این آثار می توانند با انتشار آن و نوشتن دیگر آثار چندین اثر دیگر هم منتشر نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشست تعامل حوزه علمیه خواهران و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ نماز دانش آموزی با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: موفقیت خواهران طلبه در عرصه های مختلف باعث خرسندی بنده است و احساس وظیفه سنگین تری می نمایم و امیدوارم امکانات پیشرفت بانوان طلبه در همه عرصه ها فراهم شود.

وی با یادآوری گذشت 17 سال از نامگذاری روز قلم در تقویم جمهوری اسلامی ایران از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرآن می فرماید «ن والقلم و ما یسطرون»؛ خداوند به این قلم سوگند یاد کرده است چون نقش قلم یک نقش ماندگاری است و هزار سال قبل شیخ مفید کتاب هایی نوشته است و اصل این  کتاب ها را می بینیم اما سخنرانی ها و بیان ایشان به دست ما نرسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: در گذشته بیان افراد ماندگار نبوده است و اگر سینه به سینه هم نقل می شد دچار کمی و کاستی می شد، بنابراین نوشتن کتاب ماندگارتر بود و امانت داری قلم بیش از سایر ابزارهاست.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ابراز کرد: نقش قلم از پول، فرزند، سلاح و سایر ابزارهای بشری  بیشتر است چون هم توان ذلیل و هم توان عزیز کردن افراد را دارد پس قلم یک فریاد ساکت و  یک سند رسمی است.

وی ادامه داد: خیلی از سخنان شفاهی نیازمند مدرک مکتوب است؛ پس قلم می تواند گزارشگر تاریخ هم باشد زیرا رابطه قلم رابطه مستقیم با علم  افراد  دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با یادآوری روایتی در مورد برتری و امتیاز صداهای قلم علما، صدای پای مجاهدان و صدای چرخ ریسندگی افزود: استاد قرائتی از این صداها در عصر جدید به صدای چاپخانه ها، توپخانه ها و کارخانه ها یاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تأکید کرد: امتی عزیز است که علم و قدرت و اقتصاد پویا داشته باشد و در بخش های علمی و تحقیقاتی و نظامی کار کرده باشد و ما در سایر بخش های علمی و نظامی و تحقیقاتی پیشرفت کرده ایم ولی هنوز در بحث اقتصاد نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی اذعان کرد: در حالی که بعضی از سرمایه های انسانی در گرو حرکت است و امداد الهی را در پی دارد ولی برخی طلاب از ورود به عرصه تبلیغ، پژوهش و نویسندگی  واهمه دارند بلکه باید استعداد خود را در معرض حرکت قرا دهند تا از توانایی خود مظلع شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اذعان کرد: 40 سال همه دشمنان و آمریکا علیه انقلاب کار کرده اند ولی موفق نشده اند و چون ملت ما و رهبر ما برای خدا کار می کنند و عنایات الهی هم شامل حال آنان شده  است.

وی با بیان این که من اعتقاد دارم کار باید شروع شود ولی برخی، افراد را از نوشتن کتاب می ترسانند. اظهار کرد: بعضی افراد باتجربه در زمینه نویسندگی توصیه می کنند از نوشتن نترسید و تکرار کنید تا نوشتن شما بهتر شود و اگر هم اشتباه نوشتید به کارشناسان نشان دهید تا رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی اذعان کرد: بیش از هزار و 500 پایان نامه و پژوهش در حوزه علمیه خواهران استان یزد آماده چاپ به صورت کتاب است که صاحبان این آثار می توانند با انتشار آن و نوشتن دیگر آثار چندین اثر دیگر هم منتشر نمایند.

وی تصریح کرد: در یک تفاهم نامه ای که این هفته در حوزه علمیه خواهران استان انجام شد از این پس طلاب نویسنده می توانند با اختصاص هزینه شخصی کمتر و با تیراژ کمتر نوشته های خود را در قالب کتاب منتشر کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار امیدواری کرد تا بانوان یزدی و طلبه استان به خودباوری برسند و بانوان «مجتهده امین»ها از دیار دارالعباده معرفی شوند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha