جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمک مالی ۲۶ هزار دلاری جمعی از یهودیان و مسلمانان دیترویت به پناهندگان

حوزه/ در خیریه میان ادیانی دو گروه یهودی و مسلمان در شهر دیترویت، وسایل اولیه زندگی به ارزش ۲۶ هزار دلار برای صدها خانواده پناهجو در مرز مکزیک فراهم گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از مسلمانان و یهودیان شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا گردهم آمدند و با جمع آوری کمک مالی، برخی نیازهای ضروری برای پناهجویان در مرز مکزیک را فراهم ساختند.

در این فعالیت خیریه میان ادیانی، وسایل اولیه و ضروری زندگی از جمله غذا، لباس زیر، مایحتاج بهداشتی و بلیط اتوبوس، به ارزش 26 هزار دلار برای پناهندگان در مرز مکزیک خریداری گردید.

محمد الحدیدی از شورای جامعه مسلمانان میشیگان در این خصوص گفت: ما و دیگر شهروندان از ادیان مختلف، اشتراکات زیادی با همدیگر داریم. و چه در اعمال دینی و چه از دیدگاه رعایت حقوق یکدیگر و قوانین به هم بسیار شبیه هستیم. وی افزود: این بخشی از ماموریت ما برای نزدیک سازی مردم به یکدیگر است.

به گفته جین لادر روحانی معبد یهودیان، زمانی که پناهجویان از راه مکزیک وارد آمریکا می شوند، با مقاومت های زیادی روبرو شده و به حال خودشان رها می شوند.

لادر در این باره گفت: آن ها را بدون هیچ غذا، لباس و وسیله ای در پایین شهر رها می کنند. اغلب با بچه ازشان انتظار دارند بدون هیچ مهارتی راه خودشان را پیدا کنند و در جلسات گرفتن پناهندگی نیز شرکت داشته باشند و روند قانونی را طی کنند.

وی در ادامه گفت به همین سبب به همراه انجمن اسلامی تصمیم گرفتند کمک مالی را برای پناهجویان گردهم آوردند و آن را به انجمنی در نیومکزیک که صدها خانواده در آنجا به حال خودشان رها شده اند بفرستند.

دیوید روزمن از انجمن یهودیان نیز گفت: سنت های ما چه یهودی و چه مسلمان، به ما آموخته که اگر زندگی یک انسان را نجات دهی، یعنی اینکه زندگی همه بشریت را نجات داده ای.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha