شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میثاق طلبگی آذربایجان شرقی

حوزه/ دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از پانزدهم تیر به میزبانی مدارس علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) مراغه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، دوره میثاق طلبگی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی از ابتدای این هفته با حضور طلاب جدیدالورود در شهرستان مراغه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی در جمع طلاب جدیدالورود مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این طرح با هدف آشنایی طلبه های جوان با مفهوم طلبگی دروس حوزوی به میزبانی مراغه برگزار می شود.

وی افزود: در طول برگزاری این طرح، طلبه های تازه وارد به حوزه های علمیه استان با حضور اساتید حوزه با تحصیل در حوزه علمیه و طلبگی بیشتر آشنا می شوند.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: طلاب جوان با ورود به حوزه‌های علمیه به مکتب درس امام صادق(ع) وارد می‌شوند و وظیفه آنها از این پس برای ترویج فرهنگ اسلامی بیشتر از هر زمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر اینکه تحصیل در حوزه به تلاش بیشتری نیاز دارد، بیان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حوزه های علمیه در استان و کشور روز به روز در حال گسترش است  و رغبت جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، طرح میثاق طلبگی حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی از ۱۵ تیر در مدارس علوم دینی حضرت امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) مراغه آغاز شده و امروز پایان می‌یابد.

قابل ذکر است؛ دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار می شود و در آن رسالت و اهداف طلبگی و تبلیغ تشریح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha