جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که دشمنان به دنبال مخدوش کردن وجهه و پوشش زنان ایرانی هستند، گفت: با برپایی تجمع ها و راهپیمایی های عفاف و حجاب در سراسر کشور شاهد نقش بر آب شدن نقشه های دشمنان خواهیم بود.

معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، گفت: بیست و یکم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به ‌عنوان روز عفاف و حجاب نامیده شده است که سالروز قیام گوهرشاد و به خاک و خون کشیدن مردم در مسجد گوهرشاد به دست حکومت ستم‌شاهی رضا خانی است.

وی افزود: در چند سال اخیر به خاطر اهمیت موضوع، هفته عفاف و حجاب راه‌اندازی شده است که روزشمار داشته و هر روز به یکی از عناوین مسأله عفاف و حجاب پرداخته می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که حوزه خواهران نیز در این ایام با همکاری نهادهای دست اندرکار در مسأله عفاف و حجاب اقدام به برگزاری نشست ها، همایش ها، نمایشگاه ها و همین طور انجام کارهای پژوهشی در استان های محتلف کرده است، بیان داشت: در این برنامه ها و به ویژه نشست ها مباحثی همچون حیازدایی، عفاف و حجاب، زندگی مؤمنانه، پاکدامنی و ذی عفیفانه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان در رسانه ها و فضای مجازی به مسأله عفاف و حجاب و راه اندازی پویش های مختلف همچون ازدواج سفید و چهارشنبه های سفید و ... ، خاطرنشان کرد: این اقدامات گر چند خیلی اثرگذار نبودند ولی با دو هدف مخدوش کردن وجهه بانوی ایرانی و همچنین پوشش زنان ایرانی صورت گرفت.

ظهیری ادامه داد: دشمن امروز نسبت به پوشش زنان مسلمان، رعایت ارتباط زنان با محرم و نامحرم، حیای زنان مسلمان، محوریت زنان در خانواده، پاکی و طهارت نفس و ... بسیار حساس شده و هر اقدامی را برای ضربه زدن به جامعه اسلامی و ایرانی انجام می دهد.

وی با بیان این که با برپایی تجمع ها و راهپیمایی های عفاف و حجاب در سراسر استان های کشور یک بار دیگر شاهد نقش بر آب شدن نقشه های دشمنان و رقبت مردم به زندگی مؤمنانه و حفظ حریم خانواده خواهیم بود، گفت: اجتماع دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی تهران نیز در همین راستا خواهد بود تا هم یاد شهدای قیام مسجد گوهرشاد گرامی داشته شود و هم پاسخی به هجمه های فرهنگی دشمنان باشد که مردم ایران خواهان عفاف و حجاب بوده و حریم خانواده را گرامی می دارند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با ابراز تأسف از حضور برخی افراد در جامعه که حرمت شکنی کرده و حریم جامعه را تحت تأثیر بی حجابی خود قرار می دهند، تصریح کرد: تعداد افرادی که منظر شهرها را تحت تأثیر حرمت شکنی خود قرار می دهند بسیار کمتر از زنان با حجاب و عفیفه جامعه است ولی چون حرمت ها را حفظ نمی کنند بیشتر به نظر می آیند.

وی با بیان این که امروز پنجشنبه و روزهای آینده در 31 استان کشور شاهد تجمع های عفاف و حجاب و در برخی استان ها راهپیمایی های حجاب خواهیم بود، اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران نیز در همین راستا اقدام به برگزاری نشست هایی با موضوعات زندگی مؤمنانه، ذی عفیفانه و پاکدامنی کرده است.

ظهیری حضور کارشناسان حوزه خواهران در رسانه ملی، همراهی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانها در فصل تابستان به ویژه استان های دارای گردشگر همچون اصفهان، شیراز، استان های شمالی و دارای دریا و همچنین فعالیت های تبلیغی مبلغان خواهر در ایام و مناسبت‌های تبلیغی نسبت به مسأله زندگی عفیفانه، پاکدامنی و تربیت نسل صالحه زا از دیگر فعالیت های حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha