جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع عفاف و حجاب

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب تبریز بیان داشت: در سال های اخیر بی توجهی های صورت گرفته باعث بدحجابی‌های امروز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب تبریز اظهار داشت: اگر چه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند اما این موضوع مهم برخاسته از اعتقادات و باورهای دینی افراد است و عفاف هم برخاسته از حالات درونی انسان است.

وی با بیان اینکه عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد، افزود: در تعبیری لطیف تر می‌توان گفت حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آموزه‌های دینی و اسلامی، حجاب را حق الله دانست و گفت: حفظ این واجب الهی اطلاعت از خداوند متعال است که اطاعت از وی حقی است که بر بندگان نهاده شده و هر انسانی باید تعبدا این حق را رعایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم حجاب را معیار سنجش عبودیت بندگان خدا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خواهران با حفظ حجاب می توانند روح بندگی را متجلی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب به موضوع حجاب توجه زیادی شده و کارهای فرهنگی ارزشمند زیادی انجام گرفته، ادامه داد: در سال های اخیر بی توجهی های صورت گرفته باعث بدحجابی شده است.

امام جمعه تبریز ضعف در تبیین فرهنگ صحیح اسلام از سوی نخبگان فرهنگی و دستگاه های متولی، عدم برنامه ریزی جامع و هماهنگ در جهت ترویج فرهنگ حجاب، ضعف در معرفی الگوی مناسب از سوی دستگاه های فرهنگی، جنگ نرم گسترده دشمن با شیوه های گوناگون خصوصا از طریق رسانه ها را از جمله بی توجهی های صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به تصمیم رئیس قوه قضاییه در خصوص نپوشاندن چادر به متهمان زن و جلوگیری از زیر سوال رفتن حجاب برتر، تذکری هم به صداوسیما در خصوص فیلم های تولید و پخش شده داشت.

وی اضافه کرد: صداوسیما باید در سپردن نقش های منفی به بازیگران محجبه دقت نظر داشته باشد و کسانی که در زندگی عادی پوشش نامناسب دارند در نقش افراد محجبه بازی نکنند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثرگذار است و بانوان جامعه ما همچنان که در تمامی عرصه ها با تأسی از از آموزه های دینی رسالت خود را انجام داده اند در این ساحه نیز به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha