پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجفی

استاد حوزه با بیان اینکه مرحوم فیروزیان از همرزمان نواب صفوی و رفاقت و دوستی آنها بسیار نزدیک بود، گفت: آن مرحوم هم نسبت به قضایای اجتماعی روز خود بسیار بیدار بود و هم نسبت به قضایای دینی، و شرعی وتبلیغی بسیار حساس و فعال بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین هادی نجفی پیش از ظهر امروز در دومین سالگرد ارتحال چهره ماندگار تبلیغ ،مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیروزیان در سالن اهل بیت علیهم السلام  اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین در نهج البلاغه، پیامبر اکرم(ص) را "طبیب دوار بطبه » یاد می کنند.

وی با بیان اینکه روحیه مرحوم حجت الاسلام فیروزیان ایستادن در یک جا و توقف در یک مکان نبود، تصریح کرد: چه بسیار فرصت هایی برای آن مرحوم فراهم بود که یک مسجد تراز اول شهر را برگزیند و به یکی از بهترین خطبای کشور تبدیل شود، ولی روحیه آن مرحوم تبلیغ به صورت مهاجرت بود.

استاد سطح عالی حوزه عنوان کرد: آن مرحوم پس از کسب علم در حوزه، جهت انجام وظیفه در اولین اقدام به نیشابور برای مقابله با حزب توده مهاجرت می کند.

وی بیان کرد: حزب توده آن زمان، حزب توده ای بود که قدرت جذب آن فوق العاده بالایی داشت، چه بسیار علما و آقازاده ها و اهل علم که جذب حزب توده شده بودند.

نجفی تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام فیروزیان برای اشاعه فرهنگ مکتب حقه و مقابله با افکار باطل بسیار مهاجرت می کرد و در مناطق مختلف کشور از سیستان و زابل و کرمان و جنوب کشور تا بندرانزلی و مرزهای شمالی کشور فعالیت می نمود.

وی افزود: آن مرحوم به دعوت آیت الله خادمی در اصفهان مستقر شد، ولی همچنان در طول حیات خود به مناطق محروم مختلف کشور اقدام به تاسیس مسجد و خانه عالم و مدارس علمیه و انواع کمک های مختلف فرهنگی می پرداخت.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: راه اندازی مدارس علمیه مختلف در سطح کشور توسط مرحوم فیروزیان باعث پرورش و تربیت افراد موثر در عرصه انقلاب اسلامی شد.

وی عنوان کرد: مرحوم فیروزیان جایی ساکن نمی ماند و منتظر دعوت کسی هم نبود و به مصداق بارز "طبیب دوّار بطبه »  بود .

 نجفی با بیان اینکه مرحوم فیروزیان از همرزمان نواب صفوی بود و رفاقت و دوستی آنها بسیار نزدیک بود، گفت: آن مرحوم هم نسبت به قضایای اجتماعی روز خود بسیار بیدار بود و هم نسبت به قضایای دینی، وشرعی وتبلیغی بسیار حساس و فعال بود

وی اضافه کرد: مرحوم فیروزیان در طول حیات ۹۸ سالگی خود از هیچ فرصتی برای تبلیغ دین و ارائه خدمات و حتی نگارش خاطرات و کتاب های خود غفلت نمی کرد،اگر تفکر وروحیه مرحوم فیروزیان ترویج داده شود قطعا مکتب تشیع بیش از گذشته نشر وتبلیغ می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha