پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که آمریکا و اروپا سایه ما را با تیر می‌زنند، تصریح کرد: در مسئله برجام از اروپایی های منافق انتظاری نیست و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. مثلا نفت کش ما را توقیف می‌کنند و به دشمنی با ما ادامه می‌دهند .ما باید روی پای خودمان بایستیم تا به اهداف‌مان برسیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ششمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم، صبح امروز در تهران برگزار شد.

در این جلسه آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دهه کرامت و مقاومت مردم در وضعیت حال اقتصادی گفت: اعضاي خبرگان بايد عارف به زمان باشند و عنوان خبرگي خود را با قابليت معرفت و شناسايي از وضع زمان نشان دهند.

وي خطاب به حاضران در جلسه افزود: بايد وضعيت حال خود را در نظر بگيريم و نقاط ضعف و قوت، چالش‌ها و مسائل داخلی و خارجی را همواره مرور كنيم.

دبیر شورای نگهبان بيان كرد: با همه وجودم از مقام معظم رهبري تشكر می‌كنم، چرا كه ايشان مسائل را از جهات گوناگون تصدی می‌كنند و كاملا مراقب اوضاع هستند و تمام قدرت شان را براي هدايت مسئولان، برخورد با دشمنان خارجی و برخورد با فسادهای داخلی و هدايت همه نيروها را به کار می گيرند.

آیت الله جنتی عنوان كرد: هرچه از عزت و عظمت در مقابل دشمن داريم به بركت راهنمایی ها و هدايت هاي مقام معظم رهبری است، قبل از ايشان هم كه امام راحل بودند كه مقام معظم رهبری، خلف صالح ايشان هستند.

رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري خصوصا در سخنراني روز ١٤ خرداد يادآور شد: يكي از موارد مهم و قابل تاكيد ايشان، مقاومت است. ما هرچه داريم و اسلام هرچه دارد همه از مقاومت است. براي حفظ و نگهداری ارزش‌ها دشمن بسیار تلاش می‌كند كه ما را به زمين بزند نگذارد عدالت و اسلام و توحيد رشد كند، از اين رو از اول تاريخ دنيا تاكنون مبارزه حق و باطل بوده است و تازگي هم ندارد.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی  افزود: پيروزی‌های بسيار خوبی تاكنون داشته‌ايم و دشمن هم از اين پيروزی‌ها ناخرسند است. همان پيروزی‌هایی كه سياست‌های دشمن را در عراق، سوريه و در يمن خنثی كرد و در اين كشور آنها را به شكست وا می‌دارد.

دبير شورای نگهبان گفت: همه اين پيروزي‌ها به خاطر مقاومت است، يعنی بالاخره اين راه هموار نيست و بايد با همت راه را در پیش گرفت و اين مقاومت‌ها همه جاخود را نشان داده و هزينه‌هايش را هم تقبل كرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت است که ملت را چهل سرپا نگه داشته است، گفت: سیاستمداران دنیا باور نمی‌کردند که این نظام چهل سال سر پا بماند با وجود اینکه مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی درست کردند و هرکاری که توانستند کردند و در عین حال این نظام با توکل به خدا و پشتیبانی مردم عزیزمان سر پا ماند و همین اواخر که این مقام آمریکایی خیال می کرد مردم چهل سالگی انقلاب را جشن نخواهند گرفت، با کوری چشمش جشن گرفته شد و مردم با همت خودشان بیش از همه سال‌ها در راهپیمایی شرکت کردند و حضور خود در صحنه را به رخ آن‌ها کشیدند.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه این مقاومت مردمی است که با مشکلات درگیر هستند، گفت: شوخی ندارد؛ گرانی، تورم، فسادهای اداری، فسادهای مالی و انواع فساد وجود دارد، ولی با این حال مردم تحمل می کنند و حضورشان را در صحنه نشان می دهند و واقعا کمترین کاری که می توانیم بکنیم دعای شبانه روزی برای مردم در نماز شب و هر زمانی است و هر خدمتی از دستمان برمی آید باید کوتاهی نکنیم.

رئیس مجلس خبرگان بیان کرد: مردم سختی ها را تحمل می کند و اطاعت و علاقه شان به مقام معظم رهبری را نشان می‌دهند و این مقاومت‌ها سبب شده که ما قدرتی دشمن شکن پیدا کنیم و باید در تاریخ حفظ شود که نخست وزیر ژاپن اینجا می آید و مقام معظم رهبری می‌گویند ترامپ ارزش پاسخ به پیام را ندارد. این کم حرفی نبود که ایشان زدند و همه فهمیدند که از موضع قدرت برخورد و دشمن را تحقیر می‌کند.

آیت الله جنتی ضمن بیان اینکه این قدرت را خدا در اثر مقاومت به ما داده است گفت: خدا به سپاه پاسداران انقلابی مقاوم خیر دهد که همیشه مایه افتخار ما بوده و این بار هم بر افتخارات ما افزود و آن پهپاد را سرنگون مرد و سیلی محکمی به گوش ترامپ زد و خیلی بدضان آمد و به هنین خاطر باید از سپاه تشکر کرد.

وی با بیان اینکه تحریم رهبری را شروع کردند گفت: من نمی فهمم که چرا دنبال هرج و مرج در دنیاست و در خود دنیا هم صدای مردم از حرف های ترامپ درآمده و می گویند ترامپ مثل ببری است که فریاد می زند ولی ولی مثل گربه ای است که می ترسد.

آيت الله جنتی گفت: خود مردم آمريكا هم كم كم متوجه می‌شوند كه چه كلاهی سرشان رفته كه به ترامپ رای داده اند. او با اعمال تحريم‌ها می‌خواهد جای پای خود را سفت كند. او رهبر معظم انقلاب را تحريم كرد. بعد از آن هم نامه‌ای نوشته كه من دستور مي دهم هركسي در ايران نقشی دارد، مالي دارد، تحريم كرده و اموالش را مسدود می‌کنيم و اموال كسانی هم كه با او ارتباط دارند را مسدود می‌کنيم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري عنوان كرد: حالا فكر می‌كند با اين تحريم‌ها، شكستی بر ما غالب می‌شود؟ حالا مگر مقام معظم رهبري چقدر سرمايه دارند و يا در كجا سرمايه دارند كه شما بخواهيد آنها را مصادره كرده و دارايی‌هايشان را مسدود كنيد؟

دبير شوراي نگهبان گفت: به هرحال قدرت ما به اينجا كشيده است و بايد از خداوند به خاطر اين قدرت تشكر كنيم، همچنين از مردم عزيزمان.

آيت الله جنتي بيان كرد: ما به قرآن و نهج البلاغه كه مايه عزت و سعادت دنياي مان است بايد بيشتر توجه كنيم، با كم توجهي به اين كتب، نمي توان انتظار داشت به بيانات رهبري كم توجهي نشود. رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم مي فرمايند، اقتصاد نقظه كليدي است . در اين راستا به توليد انبوه و كيفيت محور اشاره كرده و مي فرمايند عملكردهاي ضعيف اقتصاد كشور را دچار مشكل كرده است. ما بايد ببينيم از كجا ضربه می‌خوريم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: ايشان در اين بيانيه به تصدی‌ گری دولت اشاره كرده‌اند، چرا بيشتر بخش اقتصاد بايد در دست دولت باشد، چرا بخش خصوصي فعال نمي شود و مردم را در اين امور به كار نمي گيريم. اين خلاف قانون اساسي و عقل و سياست است.

آيت الله جنتي با بيان اينكه تنها راه حل مشكلات کشور، اجراي سياست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اين هم يكی از توصيه‌های ايشان است. قطع اميد از دشمن مهم است. نمی‌دانم چرا برخی نمی‌توانند باور كنند كه اينها دشمن هستند. دشمن كسی است كه با قداره و سلاح قلب ما را هدف گرفته است و سايه ما را با تير می‌زند.

وی گفت: دشمنان ما هم معلوم هستند و هيچ گاه نمي توان از آنان انتظار دوستی داشت، اين اگر يك قدم هم جلو بيايد مي خواهد مشكلات خود راحل كند و مي خواهد از راهي كه بيرونش كرديم به مملكت برگردد و قدرت را مانند زمان شاه به دست بگيرد. نمی‌توان از دشمن توقع دوستی داشت.

وی ادامه داد: دشمن قلب ما را هدف گرفته و سایه ما را با تیر می‌زند. از این دشمن انتظار دوستی نمی‌توان داشت و اگر دشمن قدمی هم جلو بیاید تنها به دنبال منافع خود است. با دشمن باید دشمنی کرد.

برای برون رفت از این وضعیت استفاده از نیروهای جوان نکته‌ای کلیدی و سازنده است. نیروهای جوانی که تخصص و اطلاعات دارند و آماده به کار و وقت گذار برای مردم هستند. باید این جوانان را به تدریج به کار گرفت.

آیت الله جنتی تصریح کرد: عدالت و برون رفت از فساد اخلاقی، سیاسی، اداری و اقتصادی از اهداف ماست و وضعیت موجود با آتش به اختیار و جوان گرایی درست می‌شود، لذا باید جوان های با ایمان، جهادگر و پاک دست را به کار گرفت. همچنین باید اهداف رهبری را حفظ کنیم و بیاینه گام دوم انقلاب را به صورت گفتمان تبلیغ کنیم تا بر سر زبان‌ها بیوفتد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید دید مقام معظم رهبری چه می‌خواهند، نبض مملکت دست ایشان است. اینکه کجا باید به جلو حرکت کرد و کجا متوقف شد. و رهبری می‌خواهند که با فساد مبارزه کنیم. این مسئله نیز باید مردمی شود و مردم مطالبه گر آن باشند.

دبیر شورای نگهبان با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که موضوع مبارزه با فساد را در دستگاه قضایی شروع کردند، گفت: ایشان شصت تا از قضات متخلف و دارای مشکل را برکنار کردند. دستگاهی که می‌خواهد اجرای عدالت کند باید عادل باشد. هرجا که قرار است با فساد برخورد شود باید اول با مفسد برخورد شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در مسئله برجام از اروپایی های منافق انتظاری نیست و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. مثلا نفت کش ما را توقیف می‌کنند و به دشمنی با ما ادامه می‌دهند .ما باید روی پای خودمان بایستیم تا به اهداف‌مان برسیم و حتما هم می‌رسیم. و امید به آینده است تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha