پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار کارگزاران حج و زیارت استان اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان اصفهان از مسئولان کاروان ها خواست تا زائران را نسبت به فضای عربستان توجیه کنند و آنها را از انجام اموری که وحدت مسلمانان را به خطر می اندازد، باز دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار کارگزاران حج و زیارت استان اصفهان  که به مناسبت هفته حج انجام شد حج را یکی از واجبات بسیار مهم اسلام برشمرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در دین اسلام بر دو واجب تأکید بسیار شده تا جایی که اگر کسی از عمد آن را ترک کند، هنگام مرگ یهودی یا نصرانی خواهد مرد، یکی پرداخت زکات مال و دیگری به جا آوردن حج برای کسانی که مستطیع شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه توفیق رفتن به حج کم نیست و نعمت بزرگی است اظهار داشت: ائمه معصومین(علیهم السلام) در حد کمال به حج اهمیت ویژه ای می دادند و در بیان اهمیت فریضه حج همین بس که امام حسن مجتبی (علیه السلام) 25 مرتبه پیاده به حج رفتند و امام حسین (علیه السلام) بیشتر از ایشان و سیره اهل بیت (علیهم السلام) بهترین الگو برای مسلمانان است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه حقیقت و فلسفه حج این است که ما بندگی و اطاعت از امر خدا کنیم گفت: حج اشاره به عبودیت محض است و حج یک عبادت خالصانه است زیرا انسان اعمال حج را برای اینکه خدا دستور داده است، انجام می دهد و در حقیقت تمرین بندگی می کند.

وی خطاب به عوامل کاروان ها گفت: مراقب باشید وظایفی که در حج برعهده شما گذاشته شده است، شما را از خودسازی و تقرب الهی باز ندارد و اگر در خدمت به زائران خلوص داشته باشید خستگی به سراغ شما نخواهد آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان کاروان ها خواست تا زائران را نسبت به فضای عربستان توجیه کنند و آنها را از انجام اموری که وحدت مسلمانان را به خطر می اندازد، باز دارند.

 آیت الله طباطبایی نژاد افزود مدیران و مسئولان کاروان ها باید در کنار زائران نسبت به توجیه و رفع مشکلات آنان در همه اوقات حج کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha