پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معارفه رئیس جدید مجتمع علوم انسانی المصطفی

حوزه/ دکتر حاجی ده‌‌آبادی، تودیع و حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی‌همت بناری به عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر حاجی ده‌‌آبادی، امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، ضمن اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، با بیان این که انسان در قبال امانت‌های الهی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، اظهار داشت: همان گونه که در مبانی دینی نیز ذکر شده، مسئولیت‌پذیری مطابق با ذات آدمی است و در این مسیر آسیب‌های متعددی وجود داد.

رئیس پیشین مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، در ادامه، جهل و ظلم را از آسیب‌های مسئولیت‌پذیری آدمی برشمرد و خاطرنشان کرد: جهل‌زدایی و توجه به مقوله‌هایی مانند کسب دانش، مشورت‌ورزی و دوراندیشی و پرهیز از هوای نفس، از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولیت‌پذیران قرار گیرد.

دکتر حاجی‌ده‌آبادی با بیان این که برداشتن بار سنگین مسئولیت، مایه مباهات و خرسندی آدمی است، بیان نمود: در گستره زندگی خویش، همواره، بر خدمت‌گذاری در حوزه علمیه امام زمان(عج) افتخار نموده و تلاش کرده‌ام در جای جای این عرصه،  عامل به وظیفه بوده، خدمت‌رسانی بایسته‌ای داشته باشم.

وی، در بخش پایانی سخنان خود، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بناری» را شخصی وارسته، اخلاق‌مدار و مدیری توانمند دانست و تصریح کرد: وظیفه شرعی همه ماست که در پیشبرد اهداف متعالی جامعةالمصطفی، همیار و کمک کار رئیس جدید مجتمع آموزش عالی علوم انسانی باشیم و پیش‌برد اهداف متعالی اسلام را از وظایف خطیر خود بدانیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی‌همت بناری، رئیس جدید مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، به ویژه دکتر حاجی ده‌آبادی، وی را مدیری ممتاز دانست و ابراز داشت: دکتر حاجی ده‌آبادی انسانی عاشقی است که خود را وقف حوزه‌های علمیه و جامعةالمصطفی نموده؛ قطعا از تجارب و دیدگاه های ارزشمند ایشان حداکثر استفاده صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان این که عناوین و جایگاه های دنیوی، اعتباری و ظاهری است و هیچ ماندگاری ندارد، خاطرنشان کرد: انسان همواره باید بسترهای لازم برای خدا کار کردن و نیز رقم زدن فعالیت های ثمربخش خداپسند را مورد توجه خویش قرار دهد.

رئیس جدید مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با تأکید بر این که نگاه به مسئولیت، باید صرفا نگاه خدمت رسانی و انجام وظیفه باشد، اظهار داشت: همواره باید سعی کنیم تا در پیشگاه ذات اقدس الهی و در عرصه خدمت رسانی سربلند بوده، برای خدمت به دین الهی از هیچ تلاشی غافل نشویم.

وی حوزه های علمیه را مهمترین و ارزشمندترین بستر خدمت رسانی به دین الهی عنوان کرد و یادآور شد، جامعة المصطفی از برجسته ترین نهادهای حوزوی برای خدمت رسانی به دین خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین بناری افزود: امیدورایم بتوانیم با استعانت از خداوند متعال و توسل به اهل بیت علیهم السلام و همکاری و همیاری تمام عزیزان اعم از اساتید، مدیران گروه، همکاران و طلاب بتوانیم گام های تکمیلی برای ادامه فعالیت های فاخر گذشته مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha