پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین اسکندری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به برگزاری دوره «مهارت های رسانه ای» در مدرسه علمیه دارالسلام، گفت: به دیگر مدارس علمیه پیشنهاد می دهیم تا طلاب علاقمند به فضای رسانه ای را شناسایی و دوره های آموزشی را برای آنان برگزار کنند تا با یادگیری علم سواد رسانه ای در فضای رسانه ای جامعه اثرگزار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که رسانه ها ابزاری تاثیرگذار در افکار ملت ها است، گفت: همان طور که منبر را یک رسانه تاثیرگزار می دانیم و این رسانه از قدیم الایام تا کنون امتداد داشته و دارد، به همان نسبت پژوهش، تالیف کتاب و تبلیغ چهره به چهره نیز رسانه هایی تاثیرگذار و ماندگارند، اما علاوه بر این ها بهره مندی از ابزار رسانه های نوین جهت تبیین دین بسیار با اهمیت است.

وی افزود: طلاب به عنوان سربازان و ناصران دین خدا، باید با این رسانه ها و میزان اثرگزاری آن ها در افکار مردم مطلع باشند زیرا با توجه به عصر حاضر که رسانه به عنوان یک منبر به روز و تاثیرگزار در افکار، اندیشه ها و اذهان ملت ها مطرح است ما هم باید بتوانیم نقش آفرینی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران تصریح کرد: حضور فعال در فضای مجازی و دیگر رسانه ها مستلزم آشنایی با تکنولوژی و نحوه استفاده و تعامل با آن است، علاوه بر این نحوه جهت دهی و موضوع آفرینی از آنها هم باید مورد توجه طلاب فعال رسانه ای قرار بگیرد.

وی گفت: بعضا می بینیم برخی طلاب بر اساس احساس مسئولیتی که کرده اند یک سایت راه اندازی می کنند، اما نحوه ارتباط گیری با مردم در این فضا یا استفاده نرم افزاری از آن را بلد نیستند و این مسئله مهمی است چرا که امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند هر کاری را که می خواهید شروع کنید یا انجام بدهید باید نسبت به آن شناخت داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان داشت: بنا بر این برگزاری دوره مهارت های رسانه ای فرصت خوبی برای طلاب مدرسه علمیه دارالسلام است تا ضمن آشنایی با فضای رسانه ای بتوانند در روند آن نیز تاثیرگذار باشند و همین جا از خبرگزاری حوزه تشکر می کنیم که زحمت برگزاری این دوره را قبول کردند.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران افزود: همچنین از سایر مدارس علمیه نیز دعوت می کنیم طلاب علاقمند به فضای رسانه ای را شناسایی و دوره های آموزشی را برای آنان برگزار کنند تا ان شاءالله با یادگیری علم سواد رسانه ای در فضای رسانه ای جامعه اثرگزار باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان با اشاره به نقش خبرگزاری حوزه در فرهنگ سازی جایگاه رسانه در مدارس علمیه، گفت: خبرگزاری حوزه باید مورد توجه مدارس علمیه واقع شود. همچنین ضرورت دارد خبرگزاری رسمی حوزه با استفاده از ظرفیت رسانه ها همچون صدا و سیما حضوری پررنگ تر و اثرگذارتر در بین طلاب و دیگر اقشار مختلف مردم داشته باشد.

گفتنی است؛ دومین دوره آموزشی مقدماتی «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران، طی امروز و فردا (20 و 21 تیرماه)، با همکاری مشترک مدرسه علمیه دارالسلام و خبرگزاری رسمی «حوزه»، در محل مدرسه دارالسلام تهران واقع در میدان شهدا – ابتدای خیابان پیروزی – خیابان شکوفه –مقابل ساختمان دارایی – انتهای کوچه بهبود، در حال برگزاری است. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha