پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آلمان گروه ضداسلامی را در فهرست افراط گرایان قرار داد

حوزه/ سازمان اطلاعات داخلی آلمان یک گروه نژادپرست و ضدمسلمان با نام «هویت طلبان» را در فهرست راست های افراطی قرار داده و آن را ضدقانونی خواند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، سازمان اطلاعات داخلی آلمان روز پنج شنبه جنبش ضدمسلمان  «هویت طلبان» را به عنوان یک گروه راست افراطی طبقه بندی کرد که قصد دارد نظم دموکراتیک قانونی آزاد را تحت الشعاع قرار دهد.

سازمان امنیت داخلی آلمان از سال ۲۰۱۶ سوء ظن داشت که گروهی که خود را «جنبش هویت‌طلبان» می‌نامد ممکن است راست افراطی باشد. دلیل این سوء ظن این بود که چند تن از فعالان این جنبش سابقه ضدیت با قانون اساسی آلمان را دارند یا در فعالیت‌های معینی در رابطه با بحران پناهجویی شرکت کرده‌اند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس پیشین سازمان امنیت داخلی آلمان، آن‌ها را «مورد سوء ظن» خوانده بود و بدین ترتیب مأموران این سازمان مأموریت یافتند تا به این پرسش پاسخ دهند که آیا «جنبش هویت‌طلبان» خطرناک است یا نه؟ وی در بیانیه ای اعلام کرد که نه تنها به دنبال گروه های خشونت طلب می روند بلکه سازمان هایی که «نژادپرستی» و «نفرت» را ترویج می دهند را نیز هدف قرار خواهند داد.

این جنبش که «هویت نسل» نیز نام دارد تحت نظر قرار گرفته است. گروه مذکور که در سال 2012 تاسیس شده خودش را از گروه های نئونازی خشونت طلب جدا کرده با این حال هنوز هم نگرانی های امنیتی را به دنبال داشته است. این افراد حامیان ایدئولوژی برتری نژادسفید بوده و تفکرات ضدمسلمانی و نژادپرستانه در آنان آشکارا دیده می شود.

آن ها از طریق کمپین های شبکه های اجتماعی هوادارانی به دست آورده و مردم را از بحران پناهندگی و تروریسم می ترسانند. تخمین زده می شود که این گروه بیش از 600 عضو در کشور آلمان داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha