جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضوی

حوزه. در ایام دهه کرامت، عطر پرچم حریم رضوی، کوچه باغ های بخش برزک کاشان را فراگرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با حضور کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان در روستاهای مرق، ویدوج،  ویدوجا، سادیان،  ازوار، ورکان، تجره، آزران، آرنجن و پنداس شور و شعور رضوی را با شکوه علوی مردم ولایی این روستاهای ثبت کرد.

اهالی باصفای روستای سادیان، در بدو ورود به بخش برزک در یادمان مزار شهدای گمنام این روستا شور رضوی را در پیمانه توسل ریختند و در کام جان ریختند.

دیدن زنان و مردان سالخورده عصا بدست با لرزش شانه هایشان از هق هق گریه هایشان دلت را می لرزاند که خدایا این مردم فقط خبری از  بوی پیراهن یوسف شنیده اند و اینچنین برای استقبال آمده اند پس اگر کلبه احزان قلبشان به مژده رسیدن یوسف رضوی روشن شود بر این مژده جان می فشانند.

امتداد نور و برکت کاروان زیر خورشید بعد از نورافشانی در روستای سادیان وارد میدان مرکزی روستای مرق زادگاه افضل‌الدین محمد مَرَقی کاشانی معروف به باباافضل کاشی شاعر و عارف ایرانی شد تا با نوای صلوات خاصه دل های امام رضایی مردم این روستا زایر از راه کند.

خدام حرم رضوی، پس از اینکه دل های اهالی مرق را با تبرک به پرچم سبز رضوی به پنجره طلایی فولاد گره زدند به طرف روستای تجره حرکت کردند.

مردم عاشق، مخلص و ولایت مدار تجره از ساعت ها قبل در ورودی روستا به انتظار خدام حرم رضوی صف کشیده بودند و لحظه شماری می کردند تا زیر سایه خورشید متبرک شوند.قاب زیبایی که جلوی چشمانت از بانوان تجره با منقل اسفند و گلدان بر دست در کنار هم به استقبال کاروان صف کشیده بود  شور و شعور علوی را با محمل رضوی برایت معنا می کرد.

اهالی تجره تمام مسیر حرکت خدام حرم رضوی از کوچه باغ ها و خیابان ها را با گذاشتن گلدان گل‌های رنگارنگ گلباران کرده بودند.

ردیف پیرمردهای تجره با کمر خمیده و عصا در دست و یک دنیا صفا و عشق و دلدادگی به امام رضا علیه السلام که مقابل بانوان صف کشیده بودند نگین کاروان را حلقه توسل و تمنا کردند.

اهالی تجره شور و شعور و بصیرت رضوی را با نوای گرم و روحانی مدیحه سرایی محسن نصیرزاده، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) و سخنان حجت‌الاسلام مقداد ملایی روحانی کاروان در جام جان ریختند و کاروان را به منظور حضور در روستای پنداس بدرقه کردند.

کاروان زیر سایه خورشید برنامه حضور خود در روستای پنداس را نیز در بقعه بابا محمود انصاری و یادمان شهدای گمنام نزدیک این روستا اجراکرد و جلوه ای شورانگیز از محبت و دلدادگی رضوی را در یک روز تابستانی برای اهالی این روستا خاطره کرد.

بقعه امامزاده احمد (ع) از زادگان حضرت ابالفضل علیه السلام در روستای در روستای آرنجن میزبان بعدی کاروان زیر سایه خورشید در بخش برزک از توابع کاشان بود.

شرکت خادمان امام رضا علیه السلام در جشن مردمی این روستا با مدیحه سرایی ذاکرین در مدح و ثنای ثامن الحجج و مرثیه سرایی اهل بیت علیهم السلام با توسل به حضرت ابالفضل االعباس شکوه معنوی رضوی را با شور حسینی عجین کرد و از مشهد دلهای رضوی به کربلای حسینی پیوند زد.

مسجد الحسین روستای ورکان با حضور مردم این روستا نیز مقصد بعدی کاروان بود که کامشان از  برکت سفیران نور شیرین شد.یک بیمار سرطانی در این روستا نیز رزق عیادت خدام حرم رضوی نصیبش شد و با استلام و بوسه بر پرچم سبز رضوی از محضر امام مهربانی ها طلب شفا و شفاعت کرد و رایحه امید و حیات در جان ریخت.

کرامت و رأفت رضوی به عاشقان و زایران و دوستدارانش در هر نقطه از دنیا به هر طریق ممکن هم حقیقتی بی پایان است حتی کارگران ساختمانی جلوی منزل این بیمار سرطانی که کارمیکردند با پرچم بوسی و دریافت تبرکات حرم رضوی زایر زیارت بعید شدند.

مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روستای آزران و امامزاده علی بن عبدالله جعفر بن ابی طالب(ع) میزبانان پایانی صبح روز پنجشنبه در بخش برزک بودند.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و عرض ارادت و ادب و توسل به محضر امام مهربانی ها با قرایت صلوات خاصه توسط غلامحسین شاهمرادی زاده مداح خادم کشیک هشتم کفشداری آستان قدس رضوی و چاووشی خوانی یکی از اهالی ازوار و اطعام خدام حرم رضوی در منزل حسین ابن علی حسن ختام برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در این روستا بود.

خدام حرم رضوی عصر پنجشنبه نیز در آغاز برنامه‌های سومین روز حضور خود در منطقه کاشانبه روستای ویدوجا و گلزار شهدای ویدوج رفتند.

اهالی ویدوجا با استقبال گرم و پرشور خود از مسیر  امامزاده تاج الدین و محمد از فرزندان زین العابدین تا مرکز هیات متوسلین به چهارده معصوم این روستا که با پرچم های رنگی  و متبرک به نام ائمه و ریسه نور چراغانی کرده بودند خدام حرم رضوی را مشایعت کردند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از شرکت در جشن مردمی ویدوجا جلوی حسینیه مرکز هیات متوسلین به چهارده معصوم و عیادت از یک بیمار در این روستا به گلزار شهدای ویدوج رفتند و مزار شهدای این روستا را غبارروبی و با گلاب ناب کاشان عطر افشانی کردند.

آستان مقدس سراج الدین موسی بن جعفر (ع) در شهر برزک مقصد پایانی کاروان زیر سایه خورشید در بخش برزک بود.

خدام حرم رضوی در این شهر نیز ضمن عیادت دو بیمار از جمله پدر شهید ابراهیم زاده که از برکت قدومشان در سال گذشته بهبود یافته بود با عطر افشانی و زیارت مزار شهدای برزک به جشن مردمی شهروندان برزکی رفتند و این شهر را به یمن قدوم پر خیر و برکت خود متبرک و معطر کردند.

حضور در بارگاه منور سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و قتلگاه آن حضرت در مشهد اردهال و شرکت در جشن امامزادگان دهه کرامت، اقامه نماز مغرب و عشا در قتلگاه در امامزاده برنامه‌های پایانی سومین روز حضور کاروان زیر سایه خورشید در کاشان بود.

کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان با حضور در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود و شهر و روستاهای توابع آن و شرکت در جشن های مردمی زیر سایه خورشید تا۲۳ تیر در این منطقه ادامه دارد و با حضور در جشن ملی زیر سایه خورشید که در روز یکشنبه ۲۴ تیرماه همراه با آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان (ره) پایان می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha