جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: اگر انسان نگاه کامل و درستی از عالم داشته باشد حجاب را زمینه ساز عزت زنان و عامل همدلی خواهد دید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با دعوت مردم به رعایت تقوا خاطر نشان کرد: در دوره رضا شاه با اتکا به زور و قدرت حجاب را نشانه گرفتند و به دنبال نابودی آن بودند.

وی افزود: امروز پس از گذشت سال ها همان نسل بنای کشف حجاب دارند و با استفاده از فضای مجازی و ترویج فرهنگی غربی در جامعه به دنبال کم رنگ کردن و نابودی حجاب می باشند.

امام جمعه همدان با تقدیر از برگزاری همایش حجاب و عفاف در شهر همدان اظهار داشت: اگر انسان نگاه کامل و درستی از عالم داشته باشد حجاب را زمینه ساز عزت زنان و عامل همدلی خواهد دید.

وی تصریح کرد: بعضی از پوشاکی که در بازار ها عرضه می شود مناسب جامعه اسلامی نیست بنابراین در بحث نظارت بر بازار پوشاک مسئولان باید توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان پرداخت مالیات را از وظایف شرعی مسلمانان برشمرد و گفت: در خصوص مالیات نیازمند آموزش همگانی در جامعه هستیم تا مردم عزیز با اهمیت پرداخت مالیات آشنا شوند و در مقابل ان نیز باید بدانند که فرار از مالیات از سوی مراجع اعظام تقلید ناصحیح و نادرست اعلام شده است.

وی با اشاره به حضور خود در سایت دفن پسماند شهر همدان یادآور شد: زباله تولید شده در شهر همدان به میزان 420 تن در روز است که این آمار حاکی از مصرفگرا بودن جامعه ما است و لزوم ترویج فرهنگ سازی در این زمینه که باید تفکیک زباله ها از مبدا صورت گیرد تا قابل بازیافت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: زمانی که بدانیم مواد پلاستیکی چه اثرات زیست محیطی مخربی در طبیعت دارد و تجزیه آن حدود 400 سال طول می‌کشد متوجه خواهیم شد که مصرف پلاستیک نشانه تمدن نیست.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان تاکید کرد: عملکرد شورای نگهبان مورد تأیید امام خمینی(ره) بود چرا که این شورا تطابق مصوبات با اسلام را عهده دار است و این موضوع تاکیدی است بر اینکه نباید شورای نگهبان تضعیف شود.

امام جمعه همدان با بیان این که جای سوال است که چرا بازهم عده ای مدعی هستند تا ما در برجام بمانیم تا تحریم‌های بیشتری اعمال نشود، بیان داشت: چطور ممکن است ما نسبت به برجام متعهد بمانیم اما طرفین دیگر به تعهدات خود عمل نکنند و کماکان در ان حضور داشته باشیم.

وی یادآور شد: طرح فرانسه مبنی بر توقف در برابر توقف به هیچ وجه منطقی نیست و تحریم‌هایی که برجام را نقض کرده در طرح جدید نیز وجود دارد و تنها تحریم‌های جدید متوقف خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha