جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 "حمایت از شیخ زاکزاکی"

حوزه/ امروز پس از نماز جمعه مردم پاکستان با برگزاری راهپیمایی "حمایت از شیخ زاکزاکی" ادامه بازداشت شیخ زاکزاکی و همسرش را غیر قانونی دانستند و تاکید کردند: پاکستان به عنوان یک کشور اسلامی موظف است برای آزادی رهبر حرکت اسلامی نیجریه پیگیری کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امروز جمعه راهپیمایی ضد استعماری با هدف حمایت از شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پایتخت و شهرهای سراسر پاکستان برگزار شد.

مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ

حجت الاسلام اعجاز بهشتی عضور ارشد مجلس وحدت مسلمین در این راهپیمایی در سخنرانی خود گفت: فرمان پیامبر اسلام (ص) است که «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» «هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست» و ما امروز برای مسلمانان نیجریه اینجا جمع شده ایم، چون مسلمانان برادر و اعضای یک پیکر هستند و اگر یک مسلمان در هرگوشه جهان مشکلی داشته باشد، بر برادران مسلمان دیگر واجب است به کمک او بشتابند، امروز ظالمان زمانه شیخ زاکزاکی را به جرم ترویج تعلیمات اسلامی به زندان انداخته اند.

وی افزود: دولت و ارتش نیجریه برای خوشحال کردن قدرت های استعماری بدترین ظلم را به مردم مظلوم بی دفاع شیعیان نیجریه و خاندان شیعه زاکزاکی تحمیل کردند و فرزندان شیخ زاکزاکی را به شهادت رساندند و شیخ و همسرش را در زندان انداختند و طبق خبرهای رسیده وضعیت جسمی شیخ هم بسیار وخیم است و عدم آزادی شیخ زاکزاکی توسط دولت این کشور با وجود دستور دادگاه عالی نیجریه، اقدامی غیر قانونی و ضد حقوق بشر است.

 

شیخ زاکزاکی و مردم مظلوم نیجریه تنها نیستند

وی با اعلام اینکه "مردم و شیخ زاکزاکی تنها نیستند" و مردم پاکستان همراه با برادران دینی خود ایستاده اند، افزود: امروز مردم پاکستان با حضور در راهپیمایی در سراسر کشور اعلام کردند که شیخ زاکزاکی و مردم مظلوم نیجریه تنها نیستند.

شیخ زاکزاکی شخصیت محبوب جهان اسلام است

مردم شهر جیک آباد سند هم برای حمایت از "رهبر حرکت اسلامی نیجریه" به خیابان آمده و  با شیخ زاکزاکی اعلام همبستگی کردند.

حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این تجمع گفت: شیخ زاکزاکی فقط رهبر دینی شیعیان نیجریه نیست، بلکه یک شخصیت محبوب جهان اسلام است که در دوران چهار سال زندان با بدترین ظلم های دشمنان اسلام مواجه است و اگر سازمان های حقوق بشر واقعا برای دفاع از حقوق بشر فعالیت می کنند، لازم است فورا برای آزادی شیخ زاکزاکی پیگیری کنند.

سازمان ملل در مورد کشتار مسلمانان نیجریه پیگیری کند

وی افزود: نیروهای ارتش نیجریه از یک طرف فرزندان و شیعیان پیرو شیخ زاکزاکی را شهید کردند و شیخ و همسرش را دستگیر کردند و از سوی دیگر هر روز در نیجریه دولت و ارتش در حال کشتار شیعیان این کشور هستند و از این رو سازمان ملل باید در مورد کشتار مسلمانان نیجریه پیگیری کند.

بر اساس این گزارش، زنان همیشه در صحنه لاهور هم برای آزادی "رهبر حرکت اسلامی نیجریه" به خیابان آمده و شعار ضد استعماری سردادند.

خانم حنا تقوی دبیر مجلس وحدت مسلمین لاهور در این تجمع در سخنرانی خود تداوم بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر ایشان و محروم کردن آنان از خدمات درمانی را محکوم کرد و آزادی فوری دبيرکل حرکت اسلامی نیجریه را خواستار شد.

وی با بیان اینکه آزمایش های پزشکی نشان داده است که ایشان به طور مشکوکی مسموم شده است، درباره وضعیت سلامتی ایشان عمیقاً ابراز نگرانی کرد و افزود: با گذشت دو و نیم سال از حکم عالی ترین مرجع قضایی نیجریه مبنی بر بی گناهی شیخ ابراهیم زکزاکی، دولت نیجریه در اقدامی مغایر با قوانین این کشور اجازه نداده است که شیخ زاکزاکی و همسرش از زندان آزاد شوند.

 

بازداشت شیخ زاکزاکی و همسرشان به دستور قدرتهای استعماری و دشمنان اسلام انجام شده است

به همت مجلس وحدت مسلمین در شهر کراچی هم راهپیمایی حمایت از شیخ زاکزاکی برگزار شد. حجت الاسلام مبشر حسن عضو مجلس وحدت مسلمین کراچی و حجت الاسلام زاهد هاشمی هم در سخنرانی خود در این تجمع، ادامه بازداشت رهبر حرکت اسلامی نیجریه را غیر قانونی دانستند و افزودند: بازداشت شیخ زاکزاکی و همسرش به دستور قدرت‌های استعماری و دشمنان اسلام انجام شده است و امروز مردم آزاده جهان در کنار شیخ زاکزاکی و مردم مظلوم نیجریه ایستاده اند.

همچنان در شهرهای ملتان و دیگر شهرهای پاکستان هم راهپیمایی هایی برای آزادی "شیخ زاکزاکی رهبر حرکت اسلامی نیجریه" برگزار شد و مردم خواستار آزادی فوری شیخ و همسرش شدند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha