جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای مسلمانان بریتانیا «مرکز مانیتور رسانه ای» تشکیل داد

حوزه/ «مرکز مانیتور رسانه ای» که اخیرا توسط شورای مسلمانان بریتانیا تشکیل شده، ضمن ارائه گزارشی در پارلمان این کشور از وجود سوءبرداشت ها و دیدگاه راست افراطی در رسانه های این کشور خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، سایت خبری شورای مسلمانان بریتانیا رسما از ایجاد یک «مرکز مانیتور رسانه ای» در انگلستان خبر داده و اخیرا نخستین گزارش این مرکز رسانه ای درباره اسلام و مسلمانان در پارلمان قرائت گردید.

پروژه مذکور کارش را برای اصلاح ایرادات و اشکالات در بیش از 100 هزار خبر در رسانه ای ملی آغاز کرده و به سوی مبارزه با مشکلات جدی تر پیش می رود.

هدف از ایجاد این مرکز ارتقاء گزارش درست، عادلانه و مسئولانه در رسانه های خبری بریتانیا از مسلمانان و اسلام، و تقویت اجتماعات برای ایجاد تغییرات در جهت درست اعلام شده است.

در نخستین گزارش ارائه شده در پارلمان به میزبانی ناز شاه نماینده مسلمان (وزیر امور زنان و برابری در حزب سایه) شماری از سخنرانان مسلمان برداشت هایشان را از رسانه های خبری اعلام کردند.

گری جونز سردبیر مجله خبری اکسپرس حضور اسلام هراسی در رسانه ها را تایید کرده و از مرکز مانیتور رسانه ای به خاطر گزارشی که تدوین کرده اند قدردانی نمود و این شیوه را راهی مناسب برای «مسئولیت پذیری» در رسانه ها خطاب کرد و گفت: ما باید مانیتور شویم.

پروفسور پائول بکر ، متخصص زبان شناسی که متدولوژی مورد استفاده را تأیید کرد، گزارش انتشاری را «عالی» توصیف کرده و گفت: این کاری است که ما نمی توانیم انجام دهیم. آنالیز انجام شده هم دقیق و هم در سطح گسترده ای انجام شده است ومهمتر از همه اینکه آن ها می دانند چطور این کار را انجام دهند.

گزارش ارائه شده از رسانه های خبری و چاپی، وجود یک مشکل جدی در شیوه گزارش های منتشر شده در بریتانیا درباره اسلام و مسلمانان را آشکار کرد. بررسی بیش از 10 هزار مقاله و خبر درباره مسلمانان و مسلمان از یک چهارم سال 2018، یافته هایی را در برداشت و نشان داد که 59 % این مقالات دیدگاه های منفی علیه مسلمانان منتشر می کنند و 37% گرایش به راست دارند. و یک سوم مقالات سوءبرداشت درباره مسلمانان ترویج می دهند. «تروریسم» عادی ترین موضوعی است که درباره مسلمانان بیان می شود و 43 % خبرهای کوتاه درباره مسلمانان منفی گرایانه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha