شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معان تهذیب مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار گفت: استفاده از پتانسیل عظیم حوزویان و طلاب موجب تحول در کمیت و کیفیت کانون های فرهنگی مساجد می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور بعدازظهر امروز در دیدار با مسئولان کانون های مساجد شهرستان بیجار اظهار داشت: بیشترین زمان فعالیت کانون های فرهنگی مساجد در فصل تابستان است، لذا باید برنامه ریزی ها از ماه ها قبل انجام گرفته شده باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: پتانسیل ها و ظرفیت های کانون های فرهنگی مساجد که به نوعی توسط خود اعضا هم مدیریت می شوند، فرصت بسیار خوبی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و در کل جوانان در این فصل می باشد.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی مساجد باید از شکل و قالب سنتی خود بیرون بیایند، افزود: متاسفانه برنامه های کانون های فرهنگی مساجد در کشور یکنواخت و شباهت های بسیاری به هم دارند و همین عامل باعث می گردد که قدرت جذب مخاطب به این مکان های فرهنگی کاهش یابد.

حجت الاسلام بهرامپور، تنوع در برنامه های فرهنگی را یکی از عوامل جذب حداکثری جوانان دانست و گفت: تنوع برنامه های فرهنگی، فوق برنامه، ورزشی، اردویی ـ زیارتی، دیدار با بزرگان و مشاهیر و... تنها گوشه ای از کارهایی است که متولیان و مسئولان کانون های فرهنگی باید آنها را مورد توجه قرار دهند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های ما در کانون های فرهنگی مساجد برپایی کلاس های بصیرتی برای جوانان در این برهه از زمان است.

وی ادامه داد: امروز جوانان باید به خوبی با تحولات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی کشور و منطقه و جهان آشنا شوند، لذا برگزاری کلاس های بصیرتی و... از ضروریات کانون های فرهنگی مساجد می باشد.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از سفارشات اکید بزرگان دین مبین اسلام این است که فرد مسلمان باید با کیاست، عالم و... باشد، لذا تابستان بهترین فرصت برای برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های فنی و حتی برپا کردن کلاس های زبان، قرآن، کامپیوتر و... در کانون های فرهنگی مساجد می باشد.

وی، خواستار تعامل بیش از پیش کانون های فرهنگی مساجد با حوزه و مدارس علمیه سطح استان کردستان شد و تاکید کرد: حوزه علمیه استان کردستان آماده هرگونه تعامل و همکاری با کانون های فرهنگی مساجد در طول سال است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha