پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فیلم ساز مسلمان انگلیسی می خواهد صدای مسلمانان را به گوش جهانیان برساند

حوزه/ یک فیلم ساز مسلمان بریتانیایی که در شهر لوتون زندگی می کند و تاکنون ۴ فیلم درباره مسلمانان ساخته، می گوید که تصمیم دارد با «نفرت، اسلام هراسی و افراط گرایی» مبارزه کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک فیلمساز مسلمان در شهر لوتون در بریتانیا تصمیم دارد با «نفرت و اسلام هراسی» مبارزه کند و صدای مسلمانان را به گوش جهانیان برساند. رضوان وادان فیلم ساز مسلمان که در فیلم جنگ ستارگان نیز کار کرده، تاکنون 4 فیلم کوتاه با هزینه 1.2 میلیون یورو برای مبارزه با نفرت و افراط گرایی ساخته است.

رضوان وادان 38 ساله که در شهر لوتون زندگی می کند می گوید که می خواهد «صدای مسلمانان را به گوش جهانیان برساند».

وی می گوید: سیاه نمایی علیه مسلمانان بدتر و بدتر می شود و من با یادگیری تکنیک های سینمایی می خواهم به ثبات جهان کمک کنم.

رضوان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ساخت فیلم های مثبت و فعال بودن در رسانه اسلامی می تواند روایت نقل شده از مسلمانان را تغییر دهد و جامعه را به هم نزدیک سازد. باید روایت های مثبت را تقویت کرد.

وی که 70 هزار یورو از اموال شخصی خود برای راه اندازی پروژه فیلم سازی هزینه کرده و کمک مالی از دیگر سرمایه گذاران گرفته می گوید: من سعی داشتم تکنیک هایی برای ثابت سازی دوربین ابداع کنم اما با خودم گفتم چه فایده دارد دوربین فیلم برداری را ثبات بخشم وقتی جهان کنونی ثباتی ندارد.

وی تاکنون چهار فیلم کوتاه با الهام بخشی از «حوادث واقعی تراژیک» درباره مسلمانان ساخته است.

وادان گفت: پس از حوادث 11 سپتامبر، سیاه نمایی و منفی سازی زیادی در فیلم ها، سریال ها و اخبار علیه مسلمانان وجود داشته و دائما بدتر و بدتر نیز می شوند. اگر از طریق رسانه ها بین ما تفرقه می اندازند از طریق همین رسانه هم می شود دل ها را به هم نزدی ساخت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha