سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طباطبایی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اجرای برنامه های ویژه دهه کرامت در ۵۵ بقعه متبرکه این استان خبر داد .

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، بیان داشت: از ابتدای این دهه همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) با استقرار مبلغان در بقاع متبرکه برنامه های دهه کرامت با شور و شکوه خاصی بصورت مردمی برگزار شده است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های سخنرانی پیرامون فضائل اهل بیت(ع)، مولودی خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، پایگاه های طرح نشاط معنوی، مسابقات فرهنگی و ... از جمله مهمترین برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در ادامه با اشاره به تبلیغ مبلغان در این ایام و حضور مستمر آنان  در بقاع متبرکه، بیان داشت: در دهه کرامت بیش از  50 مبلغ بومی و غیربومی از طرف اوقاف و امور خیریه، تبلیغ آموزه های دینی و سیره اهل بیت(ع) رسالت تبلیغی خود را انجام می دهند .

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در مناطق سیل زده استان لرستان نیز برنامه های مفرح دینی فرهنگی برای مردم برگزار شده است گفت: مبلغان در دهه کرامت در ایجاد شور و انگیزه برای بازگشت به زندگی سیل زدگان ،همت خود را بکار گرفته اند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه کرامت مبلغان به تبلیغ در خصوص وقف نیز اهتمام دارند، افزود: امسال سهمیه استان لرستان در ایجاد وقف 50 مورد بوده است که از ابتدای امسال تاکنون 25 مورد وقف در استان ثبت شده است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات ثبت شده در حوزه های ساخت مساجد و حسینیه ها به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: امید می رود واقفان خیراندیش در ثبت موقوفات جدید و  متناسب با نیاز جامعه از جمله وقف برای عزاداری اهل بیت(ع) ، حوزه های علمیه،تهیه جهیزیه نوعروسان ،کمک به ایتام و نیازمندان ، وقف در حوزه سلامت و ... نیز اهتمام داشته باشند تا شاهد رونق بیش از پیش فرهنگ وقف در جامعه باشیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha