جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد

حوزه/ مسئول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: باید محبت و مودّت نسبت به امام رضا (ع) در قالب عمل به سبک و سیره آن امام همام متجلی شود؛ زیرا محبت زبانی کفایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، شنبه‌شب در دوازدهمین جشنواره مردی «زیر سایه خورشید» استان خراسان شمالی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مهرماه سال 91 در سفر خود به خراسان شمالی، نکات و بحث‌های ماندگار و ارزشمندی را مطرح کردند.

مسئول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: یکی از ارزشمندترین مسائلی که مقام معظم رهبری در سفر خود به استان خراسان شمالی مطرح کردند، مسئله ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بود.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: در این زمینه باید در نظر داشت که اهالی خراسان بزرگ باید به‌منظور دریافت آموزه‌های دینی و اسلامی به مطالعه زندگی‌نامه امام هشتم (ع) بپردازند و سبک زندگی رضوی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

مسئول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضور در مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) سعادت بزرگی است، خاطرنشان کرد: باید زندگی کردن بر اساس آموزه‌های ائمه اطهار را همواره در برخورد با والدین، تکالیف فردی و اجتماعی و دیگر تعاملات روزمره زندگی مدنظر قرار داد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید بر پایه آموزه‌های رضوی زندگی کرد، گفت: با توجه به محبتی که تمام مردم جمهوری اسلامی ایران و دیگر امت‌های اسلامی نسبت به حضرت امام رضا (ع) دارند باید این محبت را در راستای عمل به آموزه‌های رضوی نشان داد.

مسئول سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: درواقع باید محبت و مودت نسبت به امام رضا (ع) در قالب عمل به سبک و سیره آن امام همام متجلی شود؛ زیرا محبت زبانی کفایت نمی‌کند.

این مسئول با بیان روایتی از امام رضا (ع) که در آن چند مورد از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی را بیان کرده است، تصریح کرد: نخستین ویژگی که امام رضا (ع) برای شیعیان واقعی امت خود تعریف کرده است، حضور در جبهه عبادی و به پا داشتن نماز است؛ ازاین‌رو باید تمام شیعیان برای نماز اهمیت خاصی را قائل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha