چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ورزش و حرکات منظم بدنی تاثیر گسترده آن بر سلامت جسم و روح دارد و تکیه گاهی امن برای جوانان جهت مصون ماندن از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در آستانه مسابقات کشوری تکواندو که در تبریز برگزار خواهد شد، در دیدار مسئولان هیئت تکواندو آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افتخار آفرینی ورزشکاران استان در تمامی میادین ورزشی، پرچم عزیز کشورمان و نام آذربایجان را پر آوازه کرده است، گفت: ورزش به عنوان پدیده‌ای موثر در همه جوامع جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، که نشاط آفرینی و کاهش آسیب های اجتماعی از برکات آن است.

وی افزود: ورزش باعث می‌شود روحیه خودباوری و شادابی در انسان تقویت شود و به‌واسطه آن هیجان ها تخلیه شود و با دوری از گوشه گیری، عزت نفس نیز افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خانواده‌هایی که ورزش را در اوقات فراغت فرزندانشان قرار می‌دهند باعث می شود تا شخصیت آنها در مسیر کمال هدایت شود، خاطرنشان کرد: ورزش به عنوان پدیده‌ای اجتماعی برای دوام جامعه لازم است چرا که با تغذیه بهداشت جسمی و روحی شادابی خانواده ها و اجتماع را در پیش خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با ابراز امیدواری برای نهادینه شدن فرهنگ ورزش در جامعه، بیان داشت: از آنجا که عقل سالم در بدن سالم است و برای اینکه جامعه ای سالم نیز داشته باشیم و جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را بگیریم فعالیت های ورزشی باید به جد پیگیری شود.

وی بیان داشت: ورزش و حرکات منظم بدنی تاثیر گسترده آن بر سلامت جسم و روح دارد و  تکیه گاهی امن برای جوانان جهت مصون ماندن از آسیب های اجتماعی است.

رنجبرپور رئیس هیئت تکواندو استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از افتخارآفرینی های رشته ورزشی تکواندو گفت: در این رشته ورزشی ورزشکاران استان ما ۸۰ مدال آسیایی و جهانی دارند و تنها دارنده مدال المپیک هم از تکواندو کاران آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه در ۱۵۰ کشور جهان رشته ورزشی تکواندو به رسمیت شناخته شده است، گفت: در کنار مدال های رنگین آقایان، بانوان فعال در این رشته ورزشی هم برای کشور افتخار آفریده اند و با حجاب کامل اسلامی، فرهنگ ایرانی را در سکوی های قهرمانی به نمایش گذاشته اند.

رئیس هیات تکواندو استان خاطرنشان کرد: مرداد ماه امسال بعد از 25 سال تبریز میزبان مسابقات کشوری تکواندو خواهد بود که 900 ورزشکار در قالب 32 تیم به مدت 4 روز باهم رقابت خواهند کرد.

رنجبرپور با اشاره به برنامه های جانبی این دور از مسابقات گفت: تجلیل از خانواده های شهدای تکواندو کار و مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران این رشته ورزشی بخشی دیگر از برنامه هایی است که همزمان با برگزاری این مسابقات کشوری اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha