پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رییس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور در نشست شورای اداری خراسان شمالی گفت: اگر تحریم‌های اخیر آمریکا نبود و کارشکنی‌های آنها وجود نداشت، امروز شرایط بهتری داشتیم، اما علی رغم همه فشارها باز هم ملت ایران به پیش می رود و به مقصد می رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، یکشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان شمالی، اظهار کرد: هيچ منطقي بالاتر از منطق بيان نيست و يكي از وظايف ما هم دعوت مردم است. بيان زيبايي هاي اسلام براي اينكه مردم جذب شوند كافي است.

رئیس جمهور افزود: از مردم عزيز اين استان و شيروان خيلي بايد تشكر كنم كه در اين هواي گرم اجتماع عظيمی شکل داده و محبتي كه براي قدرتنمايي نظام انجام دادند.

وی اضافه کرد: همه اینها در عين حالی است كه مردم در سختي زندگي هستند، اما هرچه فشار خارجي ها بر ما بيشر مي شود مردم بيشتر حضور مي باند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: مردم استان سنگ تمام گذاشتند كه بايد تشكر و سپاسگزاري كنم از همه مردم اين استان و شيعه و سني و همه اقوام كه يكپارچه كنار هم هستند.

وی با تأکید بر اینکه نبايد انرژي هايمان را هدر بدهيم، بايد كنار هم باشيم، ادامه داد: امروز، روز گفت و گو  و تعامل سازنده است؛ همان گونه كه توانستيم در يك گفت و گوي سخت با قدرت هاي  جهان به توافق برسيم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: قدرت هاي بزرگ ١٢ سال بود كه به ما مي گفتند شما كار غيرقانوني انجام مي دهيد و بمب درست مي كنيد، ولي بعد از گفت و گو، اين پرونده بسته شد كه كار بزرگي است.

وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم گام‌های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت روزافزون کشور برداشته است، افزود: بدون تردید اگر تحریم‌های اخیر آمریکا نبود و کارشکنی‌های آنها وجود نداشت، امروز شرایط بهتری داشتیم، اما علی رغم همه فشارها باز هم ملت ایران به پیش می رود و به مقصد می رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: ما راهی جز وحدت، اتحاد، یگانگی و کار و تلاش روزافزون نداریم و همان طور که ملت ژاپن پس از جنگ جهانی دوم با افزایش ساعات کاری و مسئولیت پذیری خود را مسئول توسعه کشور خود دانستند ما هم باید چنین احساس مسئولیتی داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات امام علی(ع) در این زمینه، گفت: تا زمانی که ملتی همه در کنار هم باشند، خواسته‌ها و افکارشان مشترک باشد، در ذهن و قلب‌هایشان اعتدال باشد، دست‌هایشان در کنار هم باشد و شمشیر و قدرت‌شان به یاری یکدیگر بیاید و چشم دقیق و جهان‌بین داشته باشند و از وحدت تصمیم و اراده جمعی برخوردار باشند، همواره پیروز خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: زمانی این جماعت شکست می‌خورند که بین آنها اختلاف و تفرقه بیفتد، مهربانی‌ها از بین برود، دل‌هایشان از هم جدا باشد، خداوند عزت و نعمت‌های فراوانی که به آنها داده را می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: نباید تصور کنیم که اگر در انقلاب پیروز شدیم و مسلمان بوده و عاشق خاندان رسالت و امامت هستیم، بدون وحدت و یاری یکدیگر پیروز می‌مانیم، بلکه همه باید توجه داشته باشیم که قانون خداوند برای همه مردم و اقشار یکسان است و اگر امروز به توصیه مولا علی(ع) عمل کنیم، خداوند قطعاً ما را پیروز خواهد کرد و از مشکلات عبور می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha