سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضوی

حوزه/ خدام حرم مطهر رضوی در ششمین روز حضور کاروان «زیرسایه خورشید» ابتدا به مجتمع فرهنگی تربیتی کوثر کاشان رفتند و با اعطای تبرکات رضوی به آنها، چشمه سار نور و امید و روشنی را در مددجویان این مجتمع جاری کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، خدام حرم مطهر رضوی در ششمین روز حضور کاروان «زیرسایه خورشید» ابتدا به مجتمع فرهنگی تربیتی کوثر کاشان رفتند و با اعطای تبرکات رضوی به آنها، چشمه سار نور و امید و روشنی را در مددجویان این مجتمع جاری کردند .

مددجویان ۴ تا ۶۰ سال زن و مرد(حتی بالای ۶۰ سال) این مجتمع زیر سایه خورشید شور و شعور رضوی را بر جام جان ریختند و توشه معنوی سالشان را گرفتند.

خدام حرم رضوی پس از حضور در این مجتمع به سایت هسته نطنز رفتند و ضمن بازدید از این سایت و شرکت در جشن عمومی کارکنان آن، از خانواده شهید سید ثارالله موسوی (پدرو مادر و همسر) شهید مدافع وطن در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان تجلیل و تقدیر کردند.

خادمان حرم امام رئوف پس از اینکه سایت هسته ای نطنز را زیر سایه خورشید هشتم بردند، به مقصد روستای اریسمان از توابع شهرستان بادرود و شرکت در جشن مردمی این روستا در مسجد حضرت ابالفضل االعباس(ع) آن حرکت کردند.

استقبال گرم و باصفای مردم این روستا باوجود گرمی هوا و آفتاب داغ کویر زیباترین شور دلدادگی، معرفت علوی و بصیرت رضوی را از مردم ولایت مدار و اهل بیتی این روستا متجلی و متبلور کرد.

مردم این روستا به بوی پیراهن یوسف در گرمترین ساعت روز از فصل تابستان در تیرماه آمده بودند تا با بوسه و تبرک بر پرچم سبز رضوی از  نور و هدایت و روشنی آن دل را مصفا کنند.

کاروان پس از حضور در جمع مردم خوب اریسمان به روستای ده آباد از توابع شهرستان بادرود رفتند و اهالی این روستا را زیر سایه خورشید زمزم نور و برکت و رحمت رضوی کردند.

اهالی روستای ده آباد نیز با وجود گرمای بیش از ۴۵ درجه هوا در کویر داغ و سوزان این منطقه به عشق امام مهربانی ها آمده بودند تا با بوسه بر کوثر رضوی سلسبیل امید و برکت را در دشت تمنای وجود جاری کنند و به آفتاب متصل شوند.

اهالی ده آباد از برکت لذت شیرین حضور خدام حرم رضوی عسل مصفا در کام ریختند و زیباترین خاطره شیرین رضوی خود را در بوستان دلشان ثبت کردند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از حضور خدام حرم رضوی در ده آباد این روستا را برای شرکت در جشن بزرگ و ضیافت رضویون که هر سال به همت خیر ارجمند ابوالشهید مرتضی بهمنی و مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در مسجد امام حسن (ع) مرکز هیئت طفلان مسلم بن عقیل واقع بلوار چمران برگزار می شود، به مقصد کاشان ترک کردند.

کاروان زیر سایه خورشید قبل از حضور در جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه السلام و شرکت در ضیافت رضویون مسجد امام حسن علیه السلام بلوار چمران، هنگام نماز مغرب و عشا بر سر مزار پدر مرثیه سرایی ایران محتشم کاشانی شاعر ترکیب بند عاشورایی «باز این چه شورش» است، رسیدند و ضمن ادای احترام به این شاعر بلند آوازه، قرائت فاتحه و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، کتیبه دلهای رضوی را با شور و  شعور  حسینی گره زدند.

خدام حرم رضوی در ادامه برای شرکت در جشن بزرگ میلاد ثامن الحجج(عج) در بلوار چمران کاشان حرکت کردند.

اهالی این منطقه که از ساعت ها قبل با بیرق های بزرگ و پرچم های رنگی سبز و قرمز و سفید متبرک به نام ابالفضل العباس علیه السلام و امام رضا علیه السلام، حضور کاروان زیر سایه خورشید را انتظار می کشیدند به محض ورود خدام حرم رضوی این سفیران رضوی را در آغوش کشیدند و چون قطرات دریا به اقیانوس بیکران رضویون پیوستند.

 جمعیت پیر وجوان، زن و مرد، دختر و پسر، کودک و نوجوان و جوان حتی اطفال و نوزادانی که در آغوش پدران و مادران بودند همه و همه شور شیرین دلدادگان ثامن الحجج(ع) را در قاب چشمانت برق می زد.

نورافشانی از پشت بام مسجد نیز آسمان کاشان را رنگین کمان رنگارنگی از باران نور و شادی کرده بود.

کاشانی ها در حلقه استقبال خدام حرم رضوی کاروان را تا مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام بلوار چمران مشایعت کردند و آنها را با تکریم و تعظیم و جلال و شکوه بر صدر مجلس جای دادند.

جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه السلام در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در مرکز هیئت دوطفلان مسلم بلوار چمران کاشان با ضیافت شامی که به همت خیرین و خیر گرانقدر ابوالشهید مرتضی بهمنی تهیه شده بود، سفره برکت و عافیت جسم و روح کاشانی ها شد تا از برکت اطعام رضوی توشه یکسال تلاش و تکاپو را ذخیره کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha