جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان کانادا دعوتنامه شرکت در نشست ترامپ را رد کردند

حوزه/ شورای ملی مسلمانان کانادایی، یکی از گروه های برجسته اسلامی در کانادا اعلام کرد، دعوتنامه شرکت در نشست دولت ترامپ را به سبب تبعیض علیه مسلمانان و پناهندگان نمی پذیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از مدیل ایست آی، یک گروه برجسته حامی مسلمانان کانادایی دعوت نامه برای شرکت در یک همایش دولتی ایالات متحده را در رابطه با «آزادی مذهبی» را نپذیرفتند و فرمان اجرایی «منع ورود مسلمانان به آمریکا» توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را دلیل رد درخواست ترامپ دانستند.

شورای ملی مسلمانان کانادایی (ای سی سی ام) روز دوشنبه، نشست سه روزه « وزیران برای پیشبرد آزادی مذهبی» که توسط دولت ترامپ برگزار می شود را «خیانت» به باورها و اصولش دانست.

مصطفی فاروق، مدیر اجرایی این شورا در نامه ای که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته گفت: ما نمی توانیم در حالی که هنوز فرمان اجرایی (منع ورود مسلمانان به آمریکا) برقرار است در این نشست شرکت کنیم. ما به ایستادگی برای اعتقاداتمان باور داریم. ما باور داریم که باید تمام تلاشمان را برای مبارزه با تبعیض نژادی در جامعه به کار بگیریم.

این گروه همچنین از بحران ها در مرزهای مکزیک- آمریکا و جداسازی کودکان پناهندگان مکزیکی از والدین شان و نگهداری آنان در شرایط بسیار اسف بار انتقاد کرده و این موضوع را نیز دلیل دیگری برای شرکت نکردن در این همایش دانست.

گفتنی است مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده میزبان همایش آزادی مذهبی خواهد بود که قرار است امروز 16 جولای برگزار شود.

دیگر گروه های اسلامی برجسته در ایالات متحده از جمله شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) نیز هیچ گونه اطلاعیه ای پیرامون اینکه آیا به این همایش دعوت شده اند یا اینکه در آن شرکت می کنند، منتشر نکرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha