پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلنگ زنی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در مراسم طرح فرهنگی و حوزوی در شهرستان آبیک، تصریح کرد: اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، امام خمینی (ره) نمی‌آمد و حوزه‌های علمیه نبود، بستر تحقق آرمان‌های الهی فراهم نمی‌شد و به استقلال، عزت و سربلندی دست نمی‌یافتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین  حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در مراسم کلنگ زنی یک طرح فرهنگی و حوزوی در شهرستان آبیک، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه ما را در مسیر تحقق آرمان‌های الهی و قرآنی قرار دادند، تصریح کرد: قرآن ولی مؤمنان را فقط خدا معرفی کرده است که آنها را به سمت نور هدایت می‌کند و اگر کسی تحت ولایت خدا قرار نگیرد و ولایت طاغوت را انتخاب کند، به سمت تاریکی ها هدایت می شود.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، امام خمینی (ره) نمی‌آمد و حوزه‌های علمیه نبود، بستر تحقق آرمان‌های الهی فراهم نمی‌شد و به استقلال، عزت و سربلندی دست نمی‌یافتیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از ره‌آوردهای انقلاب و حوزه‌های علمیه برشمرد و ابراز کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ای را فراهم کرد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برجسته شود و این امر مهم الهی تحقق پیدا کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز شاهد آن هستیم که دغدغه‌مندان حوزه دین در کنار هم قرار گرفته‌اند و در این حوزه خدمت‌رسانی می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است و این شرایط پس از انقلاب اسلامی فراهم شده است که بتوانیم تا این اندازه در خدمت دین باشیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین به آیاتی از قرآن کریم درباره اتحاد و انسجام مؤمنان اظهار کرد:  مؤمنان برای رضای خدا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برادرانه و هم‌افزایانه در این عرصه فعالیت می‌کنند اما منافقین با یکدیگر حس برادری ندارند و مانند چوب‌های خشک در کنار هم قرار می‌گیرند.

 این مفسر قرآن با بیان اینکه منافقین امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند، ادامه داد: مؤمنان روی پای خودشان می‌ایستند و تکیه‌ای به کسی ندارند، اما منافقین برای ادامه حیات باید به کسی تکیه کنند و امروز آمریکا و استکبار جهانی تکیه گاه آنها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha