جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: دو فوریت طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  تصویب طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، گفت: امروز این طرح براساس حذف سودهای مرکب بانک ها و موسسات غیربانکی که از طریق جرائم وام هایی که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود، گرفته می شد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: گرفتن سود های مرکب از نظر شرعی نیز مشکل دارد و روش فعلی بانک ها و نوع محاسبه آنها با فقه و شرع همخوانی ندارد.

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در شورای اسلامی گفت: این طرح در راستای اجرای احکام دین اسلام، ممانعت از ورشکستگی بانک ها و اصل آزادی قراردادها بوده است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه اقتصاددانان و علما معتقد به حذف سود ربوی هستند، خاطرنشان کرد: بدهی های بانکی به دلیل نوع سود، جرائم و قراردادهای متوالی عملا غیرقابل پرداخت می‌شوند و عملا زمینه ساز سودهای ربوی را فراهم می سازند.

وی ادامه داد: این طرح باعث پیشگیری از ادامه تعطیلی واحدهای تولیدی شده و رونق تولید در کشور می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارداشت: با تصویب دو فوریتی طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جرایم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان در صحن علنی این طرح خارج از دستور در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می گیرد و باید مورد تایید شورای نگهبان برای اجرای آن صورت بگیرد.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha