جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به اهمیت عهد و پیمان در رسالت طلبگی گفت: برخی که مردد می آیند و مردد باقی می مانند هیچ وقت به مقصد نمی رسند، اما افرادی هم هستند که مردد می آیند، ولی این تردیدشان زمینه علم و یقین شان قرار می گیرد و هدایت می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در جمع طلاب جدیدالورود که در دوره میثاق طلبگی مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر شرکت داشتند، در تبیین ویژگی های دوره میثاق طلبگی، اظهار داشت: این میثاق از جنس همان میثاق و پیمانی است که در دعای عهد ذکر شده است و می دانم همه شما عزیزان به این عهد و پیمان متعهد هستید.

وی افزود: بسیاری از افراد برای امام حسین(ع) پیام فرستادند که ما با شما میثاق و پیمان بسته ایم و از شما حمایت می کنیم و حضرت را دعوت کردند اما بعدا چه شد؟ همه آمدند؟ جز اندکی همچون زهیر نیامدند! که آن هم عثمانی مسلک بود اما بدست امام حسین(علیه السلام) هدایت یافت و با امام عهد و میثاق بست و تا پای جان ایستاد و جزو سعادتمندان قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: آن هایی که مردد آمدند و مردد باقی ماندند هیچ وقت به مقصد نرسیدند، اما بعضی ها هم مردد آمدند اما این تردیدشان زمینه علم و یقین شان قرار گرفت و هدایت یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: الان که شما عزیزان در دوره میثاق طلبگی شرکت کرده اید باید چه تدبیری داشته باشید تا به این میثاق و پیمان متعهد بمانید؟ برنامه ریزی و دیدن افق آینده جامعه و افزایش بصیرت در همه عرصه ها به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات درست و اثرگذار را اتخاذ کنید. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha