چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دبیر ستاد نماز جمعه تهران

حوزه/ پیشنمازی دبیر ستاد نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه در طول این چهل سال توانسته عملکرد خوبی از انقلاب، دفاع مقدس و در مقاطع مختلف جمهوری اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سیدمحمدباقر پیشنمازی دبیر ستاد نماز جمعه کشور، بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه تهران برگزار شد، اظهار داشت: اغلب امامان نماز جمعه در طول هفته برنامه هایی از قبیل رسیدگی به مشکلات مردم و برنامه دیدار با فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی را دارند.

وی ادامه داد: نماز جمعه در طول این چهل سال توانسته عملکرد خوبی از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در مقاطع مختلف جمهوری اسلامی داشته باشد.

پیش نمازی با بیان تاریخ برگزاری این فریضه دینی خاطر نشان کرد: اولین نماز جمعه تهران پنجم مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی  توسط مرحوم طالقانی برگزار شد.

وی تاکید کرد: مناسک دینی مهندسی هدفمندی در کتاب شریعت دارند و به دلیل این که اکثر مناسک دینی برنامه ای فراتر از مسائل فردی دارند، لذا مسائلی سیاسی ، هم افزایی، احساس اقتدار و عزت در این مناسک به چشم میخورد و اینها از نمونه ها و اختصاصات نماز جمعه نیز می باشد.

وی با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه شرکت کننده در نشست خبری تاکید کرد: شما عزیزان میتوانید این کار کرده های نماز جمعه را درسطح بین المللی و اجتماعی منعکس کنید.

پیشنمازی افزود: در این روز ها و هفته های اخیر فشار های رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین افزایش پیدا کرده است و فقط نماز جمعه مسجد اقصی مهمترین کانون مقاومت و اهرم فشار بر علیه اشغالگران صهیونیستی است.

وی ادامه داد: پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ با شرکت در این  نماز جمعه، سنگر های مقاومت را در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح زنده نگه داشته اند و این پیام مقاومت را از این نماز جمعه به سراسر دنیا مخابره میکنند.

دبیر ستاد اقامه نماز تهران با یادآوری هواپیما ربایی جمهوری اسلامی ایران که توسط عاملان رژیم صهونیستی صورت گرفته بود، بیان داشت: نکته جالب این هواپیمایی ربایی این بود که با وجود نشاندن هواپیما در سرزمین های اشغالی، یکی از مسافران هواپیمای ربوده شده اقدام به برگزاری نماز جماعت در آن محل می کند و این در شرایطی بوده که تمام مسافران شرایط مساعد روحی نداشتند.

وی تاکید کرد: همین برگزاری نماز جماعت باعث ایجاد همبستگی و مقاومت و اقتدار را در آن شرایط بحرانی ایجاد کرد و توانستند از این دشمنی و خباثت پیروزی را برای اسلان و انقلاب به ارمغان بیاورد.

پیشنمازی ادامه داد: در شرایط فعلی ایران یک تنه در برابر قدرت های سلطه گر در حال مبارزه است و کانون اجتماعی ثابت جمهوری اسلامی همین اجتماعات نماز جمعه است و با وجود مشکلات زیر ساختی احساس میکنیم با آن شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: ولی قطعا رسانه ها میتوانند در راستای نزیکتر شدن نماز جمعه به آن اهداف مطلوب، موثر واقع بشوند و با انتقادات و پوشش خبری این فریضه دینی توانسته اند یاوران خوبی برای ما باشند.

پیشنمازی افزود: از سال ۹۵ به بعد ستاد اقامه نماز جمعه تهران با ایجاد سامانه های پیامکی و رصد دو جامعه نمازگزار و شهروندان تهرانی در مورد نحوه برگزاری را رصد میکنیم و هر هفته از طریق همکاران نظارتی این فریضه دینی را رصد مکنیم.

وی با اشاره به فعالیت های جانبی برگزاری نماز جمعه توضیح داد: هر هفته با برگزاری نمایشگاه های عکس در مورد نماز جمعه و قاب ظرفیت های فرهنگی، ایجاد بستر های مناسب برای حضور کودکان در نماز جمعه، جوانان و نوجوانان، حضور غیر ایرانی ها در نماز جمعه اقداماتی هستند که این ستاد برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این اجتماع دینی سیاسی ایجاد کرده است.

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه تهران در پایان گفت: در نظر در هفته های آینده با تهیه بسته های صوتی با عنوان چهل سال از این هفته را که سخنرانی های امام جمعه های سال های قبل است را تقدیم نمازگزاران کنیم و مسئول ستاد اقامه نماز جمعه نیز در حاشیه نماز جمعه با تشکیل میز پرسش و پاسخگویی میزبان نمازگزاران خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha