جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

حوزه/ معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، گفت: ابزارهای مختلف هنری، رسانه‌ای جذاب برای ترویج آیین‌های دینی برای نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در نخستین جشنواره عکس رمضان که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان این که هنر به عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم دینی است، گفت: استفاده از ابزارهای هنری به عنوان رسانه‌ای اثرگذار می‌تواند به بسط و گسترش آیین و مناسک دینی بپردازد.

وی با بیان این که رسانه به خاطر جذابیت خاصش برای جوانان گیراتر است، افزود: این جشنواره با هدف نشان دادن آیین‌های دینی با استفاده از هنر عکاسی شکل گرفت و با اینکه اولین سال برگزاری آن بود، از جشنواره استقبال خوبی شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۶۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و داورها به بررسی آن‌ها پرداختند. البته عمده هدف ما این است که این کار به نمایش عمومی برسد و فرهنگ سازی ایجاد شود.

بر پایه این گزارش در این مراسم؛ محمد حسین اسماعیلی معاون فرهنگی و سینمایی ارشاد استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره عکس رمضان و امام جماعت مسجد النبی(ص) تهران، مهدی تدین دبیر جشنواره عکس رمضان، حجت الاسلام میر شاه ولد، علی پناهی نماینده ارشاد شمیرانات، شیرکوند نماینده ارشاد تهران، و عسگری نماینده ارشاد رباط کریم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است؛ جشنواره عکس رمضان اولین بار توسط مسجد النبی(ص) تهران واقع در کارگر شمالی و با هدف پیوند هنر و دین برگزار شده است. در انتهای این مراسم از برگزیدگان آثار تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha