پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لزوم تقویت ارتباط علمی دانشگاه‌های خوزستان با عراق

حوزه/ در آیین تکریم رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، بر لزوم تقویت ارتباط علمی دانشگاه‌های خوزستان با عراق، تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیین تکریم رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه امروز در این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، کار نخست و اصلی اساتید دانشگاهی را معلمی دانست و اظهارداشت: برای یک معلم در دانشگاه، کار اول معلمی است و سایر اعتبارات پست‌ها برای اساتید شغل دوم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در عمده افرادی که از پست و جایگاهی جا به جا می‌شود، دل‌تنگی و بعضاً ناراحتی ایجاد می‌شود، اما برای مدیران دانشگاهی این‌گونه نیست، گفت: هیچ مدیر دانشگاهی از جابجایی دل‌تنگ نخواهد بود؛ چراکه بدین‌صورت به کار اصلی خود یعنی معلمی و شاگردپروری نزدیک‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام شفیعی، تصریح کرد: معلمی نیز از هیچ پستی خوشحال نخواهد بود، مگر اینکه بداند در آن پست می‌تواند خدمتی انجام دهد؛ البته این دوران، دوران گذرایی بوده و مجدد باید به شغل اصلی خود یعنی تدریس و معلمی بازگردد.

همکاری‌های علمی خوزستان و بصره در حد یک تفاهم‌نامه باقی مانده است

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، احمد سیاه‌پوش، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، با بیان اینکه همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌های خوزستان و بصره در حد امضای یک تفاهم‌نامه باقی مانده و باید به سمت عملی کردن این تفاهم‌نامه‌ها قدم برداریم، اظهارداشت: انتظار داریم از نظر تبادل علمی با بصره رابطه تنگاتنگی داشته باشیم؛ چراکه دانشگاه بصره با داشتن 18 دانشکده، جزو دانشگاه‌های معروف عراق بوده و 50 درصد پزشکان عراق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد جمعیت بصره را شیعیان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: قطعاً این مهم یک امتیاز ویژه برای ما ایرانیان محسوب می‌شود که باید در آینده توجه بیشتری به این استان شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، در پایان تصریح کرد: : با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم نظام جمهوری اسلامی، لازم است که تمام قشرهای مختلف اقتصادی و به‌خصوص قشر دانشجو و آموزش عالی و دانشگاه‌ها به یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را در حوزه اقتصاد و تحریم پیش بریم.

 

لازم به ذکر است، در این آیین، منصور زراءنژاد، به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، معرفی و منصوب شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha