پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قیر

حوزه/ امام‌جمعه قیر با بیان اینکه تبلیغ حجاب باید با نحوه صحیح در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: برخی بانوان در ادارات که حقوق‌بگیر دولت و موظف به حفظ فرهنگ اسلامی حجاب هستند، متأسفانه حجاب را رعایت نمی کنند.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، حجاب را امری فطری دانست و اظهار داشت: فطرت انسان به حفظ حیا، ایجاب می‌کند که انسان محجوب و پوشش داشته باشد.

وی بابیان اینکه درآیات و روایات و تمام ادیان الهی دستور به حجاب واردشده است، افزود: حجاب برای حفظ حیا و شخصیت باطنی امری ضروری و لازم اجتماعی جامعه امروز است.

امام‌جمعه شهرستان قیر حجاب را برای حفظ خانواده و ارزش انسانی جزو واجبات عقلی دانست که شرع نیز به آن تأکید دارد، تصریح کرد: با توجه به تبلیغات سوئی که دشمن انجام داده و می‌خواهد بی‌حجابی را ترویج دهند، وظیفه دولت این است که حجاب را با شیوه صحیح در جامعه ترویج دهد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ حجاب باید با نحوه صحیح در دستور کار دولت قرار گیرد، عنوان کرد: برخی بانوان در ادارات که حقوق‌بگیر دولت و موظف به حفظ فرهنگ اسلامی حجاب هستند   متأسفانه حجاب را رعایت نی کنند.

حجت‌الاسلام اکبری تأکید کرد: دولت می‌تواند در برخی اداراتی که بانوان پوشش حجاب را رعایت نمی‌کنند، دستور به حفظ رعایت حجاب دهد.

وی از برگزاری همایش "دختران انقلاب" به مناسبت هفته عفاف و حجاب یادکرد و بیان داشت: برگزاری این همایش در تهران، مشهد و برخی از شهرهای دیگر نشان‌دهنده این است که مردم به اثرات حجاب پی می‌برند.

امام‌جمعه شهرستان قیر خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است که این امر بی‌حجابی و منکر بزرگی را که پایه‌های خانواده‌ها را سست می‌کند را نهی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha