جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتصاب سه عضو فقهای شورای نگهبان

حوزه/ قرار گرفتن آیت الله اعرافی در کنار فقیهان صاحب نام و فحول علمی شورای نگهبان همچون آیت الله یزدی نشان از درایت رهبر انقلاب در حفظ استوانه های پرافتخار و پرتجربه و انتقال تجربیات سالها نظارت بر قوانین در شورای نگهبان قانون اساسی ایران به فقهای جوان و خوش فکر حوزه را دارد.

خبرگزاری «حوزه»، جوانگرایی نسخه ی حیات بخش رهبر معظم انقلاب برای کشور مخصوصا در شروع گام دوم انقلاب است و انتخاب مدیران جوان در مسئولیت های حساس ، نصب ائمه ی جمعه ی جوان و گماردن مسوولیت های کلان بر دوش جوانان از درخشان ترین و در عین حال پرریسک ترین اقدامات حضرت آقاست.

 

وقتی از جوان سخن به میان می آوریم الزاما منظور از جوان سن خاصی نیست چرا که جوان یک عنوان اعتباری است. مثلا امروز یک فوتبالیست در سن ۳۶سالگی یه بازیکن پیر و یک مجتهد در سن ۵۰سالگی یک فقیه جوان به حساب می آید.

 

حضرت آیت الله اعرافی این سالها در عنفوان جوانی فقیهانه ی خود یک مدیر صاحب سبک است که از ثمره ی زحمات ایشان می توان به پدیده باور نکردنی گرویدن میلیون ها نفر از مردم جهان از چین و ماچین و نیجریه و امریکای جنوبی از نژادها و ادیان مختلف به تشیع را نام برد.

 

بررسی مجموعه فعالیت های ایشان در سالهای اخیر از مدیریت مدرن حوزه های سنتی علمیه ، مراکز آموزشی بین المللی ، امامت جمعه ، دروس خارج و تدریس دوره های دکتری تخصصی PHD  در دانشگاهها و ... به خوبی نمایان گر صاحب سبک بودن ایشان در عرصه ی مدیریت و انجام امور به صورت مدبرانه و راهبری مراکز زیرمجموعه به صورت عالمانه و تخصصی است و رویش امثال ایشان در بستر سنتی حوزه و یکه تازی سبک حجره داری بیوت و دفاتر علمای اعلام ، نشان از رویش فقیهانی مدیر و مدبر در عرصه ی علم و عمل دارد.

 

شورای نگهبان قانون اساسی به جد نیازمند حضور فقیهانی نواندیش ، دنیادیده و به روز بود تا در کنار فحول علمی دنیای فقاهت و قانون با آشنایی هر چه بیشتر با اقتضائات روز ، با اندوخته ی تجربیات ارتباطات بین المللی وسیع و آشنایی با اسلام و مقتضیات زمان با شجاعت هر چه بیشتری تصمیمات قوه ی مقننه کشور را نظارت و ارزیابی نماید.

 

قرار گرفتن آیت الله اعرافی در کنار فقیهان صاحب نام و فحول علمی شورای نگهبان همچون حضرت آیت الله یزدی نشان از درایت رهبر انقلاب در حفظ استوانه های پرافتخار و پرتجربه و انتقال تجربیات سالها نظارت بر قوانین در شورای نگهبان قانون اساسی ایران به فقهای جوان و خوش فکر حوزه را دارد.

 

از خداوند متعال برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت بیش از پیش در خدمت به اسلام عزیز و انقلاب اسلامی را دارم.

سعیدعبداللهی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha