شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 راهپیمایی و اعتصاب کارمندان مسلمان و آفریقایی آمازون در پرایم دی

حوزه/ درحالی که پرایم دی، بزرگترین رویداد سالانه فروش آنلاین آمازون در جریان است، بسیاری از کارمندان مسلمان و فعالان دینی به سبب شرایط سخت کاری و بی عدالتی دینی دست به اعتصاب و راهپیمایی زدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از religionnews، در حالی که فروشگاه اینترنتی بزرگ آمازون، برنامه فروش موسوم به «پرایم دی» را به عنوان بزرگترین رویداد سالانه فروش آنلاین در فضای بین المللی برگزار می کند،  بسیاری از کارمندان مسلمان و فعالان مدنی- دینی، راهپیمایی ها و اعتصابات گسترده ای را علیه شرایط سخت کاری برگزار کردند.

سازمان محمد و دیگر کارگران مسلمان شرق آفریقا با همکاری مرکز آوود، گروه حامی کارگران در مینه سوتا این اعتصاب را آغاز کردند.

کارمندان آمازون در چهار کشور و ایالات متحده دست به تظاهرات زده اند. کارگران آمازون در مینه سوتا که با تشکلات کارگری مسلمان و شرق آفریقا همکاری دارند، به امید ارتقاء شرایط کاری و پرداخت و سبک زندگی عادلانه در هنگام کار از جمله داشتن تسهیلات مذهبی و زمان برای اقامه نماز در هنگام کار، به راهپیمایی پیوسته اند.

سفیه محمد که در انبار مرکز تحویل آمازون در شاکوپه، مینه سوتا کار می کند در این باره به خبرنگاران گفت: آمازون به مردم می گوید که ما فرصت های شغلی و حقوق های بهتری داریم. این چه ارزشی دارد اگر با شما رفتار ناعادلانه داشته باشند. چه فایده دارد اگر کارفرما به شما احترام نگذارد!

گفته می شود پرایم دی آمازون ۲۰۱۹، از ساعت ۱۱:۳۰ صبح روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه) آغاز و تا ساعت ۱۱:۲۹ روز چهارشنبه ۱۷ ژوئیه ادامه می‌یابد.

 

گفتنی است آمازون پس از والمارت دومین شرکت بزرگ از نظر تعداد کارمند در آمریکا محسوب می شود که در سال های اخیر گزارش هایی از شرایط بد کاری این غول تجارت اینترنتی را به شدت زیر سئوال برده است. کارگران از ساعت های طولانی کار شدید و فشار کاری که به آنان فرصت حتی استراحت را نمی دهند شکایت داشته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha