پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر نقش تأثیرگذار ائمه جمعه و جماعت در تبیین سازوکارهای قانونی و شرعی تصریح کرد: انتظار می‌رود ائمه جمعه و جماعات دستگاه قضایی را در ضابطه‌مند سازی رفتارها و کارکردها یاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی، اظهار داشت: جامعه اسلامی ایران با توجه به دلدادگی و ارادت به ائمه اطهار (ع) با وجود تمام فتنه‌های خطرناک که از داخل و خارج آن‌ها را تهدید می‌کند و با وجود تمام فشارها و هجمه‌ها، هیچ‌گاه توصیه‌های ائمه اطهار (ع) را فراموش نمی‌کند.

وی تصریح کرد: برای چنین جامعه اجرای احکام و حدود اسلامی بر اساس توصیه‌ها و رهنمودهای ائمه اطهار (ع) لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به این‌که شهدا با جان‌نثاری خود برای اجرای حدود و احکام الهی تلاش کرده‌اند اظهار کرد: باید حرمت خون شهدا در جامعه امروزی با رعایت قانون و پیگیری سفارشات این شهیدان نگاه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تمام مدیران و مسئولان استان موظف‌اند تا در اجرای مصوبات شورای پیشگیری از جرم استان تلاش کنند و در صورت مشاهده هرگونه کم‌کاری و عدم اجرای مصوبات این شورا، بر اساس ماده 576 قانون مجازات اسلامی با مدیر خاطی برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر نقش تأثیرگذار ائمه جمعه و جماعت در تبیین سازوکارهای قانونی و شرعی تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعت شهرهای استان می‌توانند در ضابطه‌مند سازی رفتارها و کارکردها از سوی دستگاه قضائی که یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه قضائی استان است، این دستگاه را یاری کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به نحوه برخورد با معترضین به حدود الهی گفت: نحوه برخورد با معترضین به حدود الهی، به‌ویژه حدود ماه مبارک رمضان رضایت‌بخش نیست و در خصوص تجدیدنظر در برخورد با این معترضین به تمام دادستان‌های استان تذکر لازم داده شده است.

در پایان این مراسم از زحمات سید ابراهیم محجوب، معاون سابق اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی قدردانی و صادق اسپیدکار به‌عنوان معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha