جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی در عرصه بانوان انجام داده‌اند و اکنون نزاع و رقابتی جدی در این زمینه میان اندیشه اسلام و غرب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور سه‌شنبه شب در دیدار با آیت‌الله شیخ‌ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که در قم برگزار شد بیان کرد: شیعه به وجود افرادی مانند آیت‌الله شیخ عیسی قاسم افتخار می‌کند، چراکه ایشان بحرین را از دهان آمریکا بیرون کشید و دیگر این کشور لقمه شیرینی برای آمریکا و استکبار جهانی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: انقلاب اسلامی ایران عرصه را برای آمریکا تنگ و دشوار کرده است و امروزه شرایط برای تغییر نگاه در بحرین و سایر کشورهای اسلامی آماده شده است.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد و همدلی مسلمانان در کشورهای اسلامی تصریح کرد: ما انقلاب و مسلمانان بحرین را جدای از خود ندانسته و همه عضوی از جامعه اسلامی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در ادامه به بیان توضیحاتی پیرامون حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: در ایران دیدگاه مثبتی نسبت به بانوان در کشور وجود دارد، امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران فرمودند: «من به‌وسیله زنان شاه را از کشور بیرون کردم.»

وی با اشاره به اینکه شورای عالی حوزه‌های علمیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران را به‌عنوان دو نهاد مستقل حوزوی راه‌اندازی کرده است تشریح کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ۲۳ سال است که راه‌اندازی شده است و به دلیل اهمیت زیادی که به بانوان در کشور داده می‌شود حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: طلاب خواهر برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدا یک دوره پنج‌ساله عمومی می‌گذرانند و سپس برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در یکی از  ۱۴ رشته تخصصی مانند فقه و حقوق خانواده، تربیت کودک، تفسیر قرآن و غیره تحصیل می‌کنند، خواهران طلبه در مقطع دکتری حوزه‌های علمیه خواهران نیز می‌توانند در ۵ رشته تحصیلات خود را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به ۵۰ هزار دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: ۶۲ هزار نفر خواهر طلبه در مدارس علمیه خواهران کشور در حال تحصیل هستند و به فعالیت‌های علمی، تبلیغی و فرهنگی می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی خواهران طلبه افزود: کتاب‌ها و پژوهش‌های زیادی توسط بانوان طلبه نوشته شده است که آمار آن برابر و یا بیشتر از آمار پژوهش‌ها و کتب برادران حوزوی است، در مسابقات علمی و پژوهشی نیز همواره بانوان حوزوی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه  استقبال زیادی از حضور و مشارکت بانوان در فعالیت‌های علمی و فرهنگی کشور می‌شود تصریح کرد: حدود ۱۰۳ هزار مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش در کشور فعالیت می‌کند دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ هزار مدرسه برای تحصیلات دختران است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی در عرصه بانوان انجام داده‌اند و اکنون نزاع و رقابتی جدی در این زمینه میان اندیشه اسلام و غرب وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: برای مقابله با تفکرات غربی در عرصه بانوان مرکز تحقیقات زن و خانواده زیر نظر حوزه‌‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شده است که هدف اصلی آن مقابله با فرهنگ زن‌سالارانه و تفکرات فمینیستی است و کتاب‌ها و تحقیقات بسیار خوبی نیز در این زمینه ارائه داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش نیز سعی کردیم با توجه به وظیفه مادرانه و دخترانه خواهران طلبه، فاصله کمی میان محل زندگی آن‌ها و مدارس علمیه خواهران وجود داشته باشد.

وی به تشریح مدل‌های آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: با توجه به درس‌ها و رشته‌های تحصیلی، برخی از بانوان طلبه باید روزانه حدود ۵ ساعت در مدارس علمیه خواهران حضور داشته باشند، برخی از خواهران طلبه نیز به‌صورت مجازی و از طریق ارتباط ویدیویی تحصیلات خود را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افزود: معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران عهده‌دار بخش فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی و اجتماعی طلاب و ارتقای مهارتی آن‌ها در این زمینه است.

وی افزود : طلاب حوزه‌های علمیه خواهران جمعیتی پاکیزه، مهذب و خادم مردم هستند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha