پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱

حوزه/ فرشته حشمتیان با اشاره به این که خانواده در بسیاری از کشورهای دنیا تعریف مطلوبی ندارد، گفت: برخی از جوامع زندگی فردی را بسیار بیشتر از زندگی خانوادگی مورد توجه قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، فرشته حشمتیان، در برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع بررسی زنان و طلاق و تجرد قطعی، در رادیو گفت وگو، با اشاره به این که دامنه انتخاب فرد در تجرد قطعی محدود می شود، اظهار داشت: افرادی که از سن مطلوب ازدواج عبور می کنند برای انتخاب گزینه مناسب برای ازدواج با چالش های متعددی رو به رو می شوند.

عضو شورای نخبگان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: افراد همیشه علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد شخصی زندگی خود باید با توجه به موضوع تشکیل و تحکیم خانواده زمینه رشد اجتماعی در کشور را فراهم کنند.

وی با اشاره به این که خانواده در بسیاری از کشورهای دنیا تعریف مطلوبی ندارد، افزود: برخی از جوامع زندگی فردی را بسیار بیشتر از زندگی خانوادگی مورد توجه قرار می دهند.

حشمتیان خاطرنشان کرد: شایسته است که موضوعات و عوامل موثر در افزایش سن ازدواج و میل زندگی مجردی در کشور مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار بگیرند.

وی با اشاره به این که برخی از افراد به صورت ناآگاهانه تجرد قطعی را انتخاب می کنند، گفت: در مقابل تجردهای ناآگاهانه متاسفانه برخی از افراد به صورت ناآگاهانه زندگی مشترک تشکیل می دهند.

عضو شورای نخبگان بسیج جامعه زنان کشور با بیان این که ازدواج ناآگاهانه و نسنجیده به طلاق منجر می شود، تصریح کرد: بسیاری از افراد با دیدن طلاق های متعدد در محیط پیرامون خود نسبت به تشکیل زندگی مشترک بی اعتماد می شوند و در نتیجه این نگاه، تجرد قطعی را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به این که معاشرت های قوم و خویشی در جامعه امروزی کاهش پیدا کرده است، گفت: در نتیجه معاشرت های قوم و خویش با یکدیگر دخترها و پسرها فرصت داشتند تا در محیطی سالم با یکدیگر آشنا شوند و زمینه ازدواج را فراهم کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha