جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اوقات فراغت

حوزه/ معاون تعلیم و تربیت سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) گفت: طرح اوقات فراغت تابستانی با عنوان جوانه‌های صالحین در ۲۰۰ پایگاه بسیج این استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مجید شرفی نیا  با بیان این که طرح اوقات فراغت تابستانی با عنوان جوانه‌های صالحین در ۲۰۰ پایگاه بسیج این استان اجرایی شده است، بیان کرد: این طرح برای استفاده همه گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اردویی و نظامی به صورت رایگان است.

وی با اشاره به اینکه طرح تابستانی اوقات فراغت بسیج از انتهای خردادماه آغاز شده است و تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح، جذب نوجوانان و جوانان علاقه مند به پایگاه‌های بسیج و بهره مندی از برنامه‌های متنوع آن است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه قم ادامه داد: با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی همچون اداره کل تبلیغات اسلامی و کانون مساجد، بخشی از برنامه‌های طرح تابستانی بسیج در قم به صورت مشارکتی برگزار می‌شود که از تأثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار است.

شرفی نیا گفت: در طرح تابستانی بسیج، برنامه‌های متنوعی به تناسب امکانات پایگاه‌ها و نیاز شرکت کنندگان تدارک دیده شده که از جمله مهمترین آنها برگزاری کلاس‌های تلاوت و روخوانی قرآن کریم برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان استان با معارف الهی است.

وی بیان کرد: همچنین تلاش شده است تا برنامه‌های نظامی و جذاب همچون آشنایی با انواع سلاح و باز و بست کردن آن برای نوجوانان و جوانان شرکت کننده در این طرح اجرا شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه قم ادامه داد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از نوجوانان و جوانان از دیگر محورهای مورد توجه در طرح اوقات فراغت بسیج است.

شرفی نیا گفت: آموزش نوجوانان و جوانان برای داشتن حضوری مؤثر و سالم در فضای مجازی و آشنایی با آسیب‌های آن نیز در برنامه‌های طرح اوقات فراغت تابستانی بسیج استان قم مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برنامه‌های ساماندهی اوقات فراغت بسیج تنها برای فصل تابستان نیست و این نهاد در همه ایام سال برای جذب و آموزش نوجوانان و جوانان استان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha