پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دوازدهمین جلسه شورای راهبری نشریات حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ دوازدهمین نشست شورای راهبری نشریات حوزه‌های علمیه خواهران با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» دوازدهمین نشست  شورای راهبری نشریات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و اعضای این شورا در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این جلسه که به منظور بررسی «دوفصلنامه پژوهشی آلاء» نشریه مدرسه علمیه الزهراء (س)» زنجان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حصاری با بیان اینکه ظرفیت نویسندگی و قلمی طلاب خواهر سرمایه‌ ارزشمندی است اظهار کرد: بدون تردید توانمندی خواهران طلبه بیشتر از تولید مقالات و نشریات فعلی است و باید تدابیری صورت گیرد تا نشریات فاخری راه اندازی شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مشکلات ساختاری و محتوایی در برخی نشریات بیانگر این مسئله است که از ظرفیت و توانایی خواهران طلبه به درستی استفاده نمی‌شود و این مسئله و مشکلی است که باید اصلاح شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی گفت: ما باید در امر پژوهش پلکانی حرکت کنیم تا طلاب خواهر به خود باوری لازم برسند.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود علاوه بر بررسی نشریات استانی و بیان اشکالات آنان، جلساتی به منظور بیان راهکارها، چهارچوب ها، ساختارها و محورهای ارتقای سطح علمی تخصصی نشریات برگزار شود.

حجت‌الاسلام حصاری با بیان اینکه باید مشخص شود کدام استان‌ها، نشریاتی متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای و استعداد‌ها و توانایی‌های پژوهشگران راه‌اندازی کرده‌اند، ادامه داد: اگر در انتشار نشریات تخصصی، نظارت و راهبری دقیق انجام شود، تا چند سال آینده شاهد انتشار فصلنامه‌های متعدد با گرایش‌های مختلف در سطح علمی قابل قبول در استان‌ها خواهیم بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه اعضای شورا راهبری نشریات به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود در راستای تحقق نظرات معاون محترم پژوهش و هر چه بهتر شدن سطح علمی نشریات پرداختند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha