چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هجمه‌ها علیه شورای نگهبان نشان‌دهنده اثرگذاری این نهاد در صیانت از نظام و ارزش‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، اظهار داشت: اصل وجود شورای نگهبان ویژه‌ای نظام ما نیست و در سایر نظام‌های دیگر نیز با عناوین دیگری وجود دارد.

وی ادامه داد: دلیل وجود چنین نهادی در کشورهای مختلف این است که ارزش‌ها و آرمان‌هایی که برای نظام و انقلاب خودشان تعریف کرده‌اند، حفظ شود به‌خصوص در جوامع دینی که نسبت به اندیشه‌ها و آرمان‌های فرهنگی و دینی خودشان حساسیت دارند و حتی در نظام‌های ملی که نسبت به ارزش‌ها و ایده‌های ملی خودشان حساسیت درند طبعاً باید در ابعاد مختلف از نیروهای ناظر برای اجرای قوانین استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی با اشاره به وظایف شورای نگهبان، تصریح کرد: این شورا وظیفه دارد اجازه وضع قوانین برخلاف قانون اساسی و فرهنگ اسلام و دین را ندهد وگرنه به‌مرورزمان دشمنان می‌توانند با قانون‌گذاری‌هایی که در آن ارزش‌ها نادیده گرفته می‌شود به استحاله نظام دست بزنند.

وی ادامه داد: پست‌های حساسی در کشور مانند ریاست جمهوری، نمایندگی مجلسی، خبرگان رهبری و سایر مسئولیت‌ها وجود دارد که اگر به دست نااهلان بیفتد فاتحه نظام خوانده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید دیده‌بانی وجود داشته باشد که صلاحیت افراد برای گرفتن پست‌ها احراز شود و درجاهایی که انحرافی از ارزش‌ها و اصول رخ می‌دهد اقدام عملی و قانونی صورت بگیرد.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان نیز اظهار داشت: بحمدالله اعضای شورای نگهبان در طول دوران پس از انقلاب به‌خصوص فقهای آن افرادی بودند که مورد اعتماد حضرت امام خمینی (ره) بودند و ازنظر علمی در سطح اجتهاد قرار داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی افزود: ازنظر عملی نیز ایشان از سلامت فکری، عملی و اخلاقی نیز افراد در حد مطلوبی قرار داشته و دارند به‌طور یکه عملکرد آن‌ها نیز نشان از این حقیقت دارد.

 وی ادامه داد: حتی مخالفان شورای نگهبان نیز معتقدند که مجموعه شورای نگهبان و به‌خصوص فقهای شورای نگهبان عملکرد مناسبی داشته‌اند و انسان‌های پاک و دلسوز برای نظام، مردم و انقلاب هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر وجود این نهاد و این شخصیت‌های بزرگ نبود قطعاً تاکنون نظام دچار انحرافات خطرناکی شده بود.

وی بابیان این‌که حمله و هجمه‌های دشمنان نظام نشان از اثرگذاری شورای نگهبان در صیانت از نظام و ارزش‌های اسلامی دارد، گفت: هجمه‌هایی که علیه شورای نگهبان وجود دارد نشان‌دهنده موفقیت این نهاد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha