شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: افرادی که ادعا می کنند مسائل سیاسی را نباید با مسائل عبادی مخلوط کرد، دارای تفکر صددرصد ضد اسلامی هستند. این جمله معروف شهید مدرس که «سیاست ما عین دیانت ماست»، یک شعار نیست، بلکه واقعیتی مهم است.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به ایام مناسک حج، اظهار داشت: مساله حج از ارکان دین اسلام است و الحمدلله از دوران پیامبر اسلام (ص) تا به حال حج برقرار بوده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: در طول همه این سالها با وجود دسیسه های دشمنان، عموم مسلمانان به انجام این فریضه الهی وفادار بوده و هستند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، برائت از مشرکین را دارای ریشه قرآنی عنوان کرد و گفت: سوره برائت در ایام حج بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد و توسط امیرالمونین (ع) در بین حجاج به صورت علنی خوانده شد. این بدان معنی است که مساله برائت از مشرکین جز برنامه های مهم حج ابراهیمی است و نمی توان از کنار ان به سادگی عبور کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر توجه به بعد برائت از مشرکین فرمودند در زمان حج باید در کنار مناسک دیگر همانند زمان پیامبر(ص)، این بعد نیز تجلی پیدا کند.

وی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی هر ساله تا سال 66 در شهر مکه این مراسم به صورت راهپیمایی با پیام حضرت امام (ره) برگزار می شد تا این که در سال 66 عربستان سعودی نسبت به این مراسم عکس العمل نشان داد و تعداد 400 نفر از حجاج که 200 نفر آنها از حجاج ایرانی بودند را به شهادت رساند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه ابعاد دین اسلام مورد توجه قرار گرفت، ولذا ما نیز در زمان حج وظیفه داریم تا همه ابعاد اسلام را ببینیم نه فقط قسمتی از آن را.

وی تصریح کرد: تقاضای بنده از همه رسانه ها، مبلغان، منبری ها و ائمه جمعه و جماعت این است که اسلام را به صورت جامع معرفی کنند و بدانند اسلام در کنار توحید، نبوت، امامت و ولایت فقیه، جهاد و برائت از مشرکین هم دارد.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که افرادی که ادعا می کنند مسائل سیاسی را نباید با مسائل عبادی مخلوط کرد، دارای تفکر صددرصد ضد اسلامی هستند، اظهار داشت: این جمله معروف شهید مدرس که «سیاست ما عین دیانت ماست»، یک شعار نیست بلکه واقعیتی مهم است.

وی در پایان یادآور شد: باید مسائل سیاسی اسلام همانند نماز جمعه، برائت از مشرکین و جهاد با کفار را زنده کرد، البته ذکر این نکته ضروری است که سیاست زدگی و حقه بازی به معنای سیاست اشتباه است و با آن مخالفیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha