سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: پرونده موفق آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه های علمیه کشور بی شک می تواند وی را نیز در شورای نگهبان به عنوان عنصری موفق و تاثیرگذار نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ملت ایران در 40 سال اخیر وفاداری خود را به نظام نشان داده اند، بیان داشت: بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و علیرغم دشمنی های بی حد دشمنان علیه این ملت و نظام، همچنان شاهد حمایت ملت ایران از انقلاب و حرکت در مسیر آرمانهای نظام هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: همین حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه یکی از رمزهای پیروزی های همیشگی ملت ایران در تقابل با دشمنان قسم خورده اسلام و نظام است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روحانیت و حوزه های علمیه همواره بخشی از جامعه اسلامی بوده و هستند، گفت: دستان پلیدی چه در داخل و چه در خارج از کشور همیشه و در همه حال به دنبال ایجاد تفرقه و صف بندی بین ملت و روحانیت هستند و هر ترفندی را برای عملی شدن این خواسته و توطئه شیطانی خود انجام داده و می دهند، ولی تاکنون هیچ نتیجه نگرفته اند که باید این را معلول بصیرت، ولایتمداری و دشمن شناسی ملت ایران دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه روحانیت هم در جبهه نظامی و هم در جبهه سازندگی و فرهنگی حضور بسیجی وار خود را نشان داده است، اظهار کرد: ما شهدای روحانی زیادی هم در جبهه های حق علیه باطل یعنی در جنگ هشت ساله داریم و هم آمار روحانیون ترور شده به دست عوامل و ایادی استکبار کم نیستند.

وی تصریح کرد: بعد از خاتمه جنگ تحمیلی ماموریت طلاب و روحانیت وارد حوزه سازندگی و فرهنگی انقلاب گردید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه حرکت منجسم و هماهنگ ملت و روحانیت ضامن بقای این انقلاب بوده و هست، افزود: خوشبختانه امروز در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و... شاهد حضور بسیار چشمگیر قشر روحانی و حوزوی در کشور هستیم.

وی در ادامه به حضور طلاب و روحانیون در امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث طبیعی در چند سال اخیر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: شاید به جرات بتوان گفت که گروه های داوطلب روحانی و طلبه برای امداد و کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه و نیز سیل زدگان استانهای لرستان، خوزستان و... جزو اولین گروه هایی بودند که خود را به این مناطق رساندند و در کنار دیگر نهادهای امدادی و مردم حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان، گفت: انتصاب آیت الله اعرافی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان، نشان از درایت و جامعیت علمی مدیر حوزه های علمیه کشور دارد، لذا همیشه و به عینه دیده ایم که انتصابات رهبری بسیار مدبرانه و حکیمانه بوده است.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه انتصاب آیت الله اعرافی به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان می تواند زمینه ساز تحولات جدیدی در این شورا شود، گفت: پرونده موفق آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه های علمیه کشور بی شک می تواند وی را نیز در شورای نگهبان به عنوان عنصری موفق و تاثیرگذار نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: بنده و سایر طلاب و روحانیون استان کردستان ضمن ابراز خرسندی از این انتصاب بجا و شایسته، تبریکات خود را به آیت الله اعرافی به عنوان حضو جدید فقهای شورای نگهبان اعلام می داریم و امیدواریم که ایشان همانند گذشته ولایتمداری و توجه به نیازهای جامعه اسلامی را در دستور کار خود داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha