جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

​حوزه/ دریایی گفت:یکی از بیانات قابل تامل رهبری در دیدار ائمه جمعه اهمیت و نگاه ویژه معظم له به فضای مجازی بود، به طوری که فرمودند:« یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری به مناسب چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه کسانی که مسائل سیاسی، فرهنگی، دینی و... کشور را دنبال می کنند به خوبی به این امر واقف هستند که سخنرانی های مقام معظم رهبری همیشه کاربردی، تخصصی و جامع می باشد و ایشان در سخنان خویش ضمن داشتن تسلط کامل بر اوضاع کشور مسیر راه را برای ملت ایران مشخص می نمایند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: در دیدار سه شنبه هفته جاری نیز مقام معظم رهبری سخنانی بسیاری کلیدی در این برهه تاریخی از انقلاب بیان فرمودند که جای بسی تامل و تفسیر دارد و بسیاری از محافل سیاسی داخلی و خارجی همچنان سخنان معظم له را تفسیر می کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای، ائمه جمعه کشور را تشویق به تزریق امیدواری در کشور نمودند، بیان داشت: یکی از مسایل مهمی که رهبر معظم انقلاب خطاب به ائمه جمعه کشور بیان داشتند، مسئله چگونگی برگزاری نماز جمعه و کیفیت آن برای جذب حداکثری مردم به ویژه جوانان بود.

دریایی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خویش جایگاه نماز جمعه در کشور را بسیار مهم عنوان کردند و فرمودند که « این مجموعه‌ گسترده، توانایی نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور را دارد که این، از ویژگی‌های برجسته‌ی نماز جمعه است».

وی تصریح کرد: این کلام رهبری نشان می دهد که تریبون نماز جمعه یک فرصت مغتم برای جوامع اسلامی است که می توان بسیاری از مسائل حال حاضر را در آن بیان و راهکار آن را نیز پیدا کرد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نماز جمعه را وظیفه سنگین روحانیون و علما عنوان فرمودند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار از ائمه جمعه کشور خواستند که در نماز جمعه مسایل را به صورت تخصصی تر بیان نمایند. ایشان در این دیدار تاکید کردند که یکی از نیازهای امروز جامعه‌ ما تقوا است که زمینه‌ ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد، اما این تقوا باید به‌صورت مصداقی و عینی در خطبه‌های نماز جمعه تبیین شود و نه به‌ صورت توصیه‌ کلی و بدون بیان مصادیق.

دریایی اظهار داشت: یکی از بیانات قابل تامل رهبری در این دیدار، اهمیت و نگاه ویژه معظم له به فضای مجازی بود، به طوری که ایشان فرمودند:« یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود».

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان تصریح کرد: در این دیدار، در سخنان رهبری به خوبی جوانان به عنوان یکی از دغدغه های معظم له هویدا بود تا جایی که ایشان از افرادی که جوانان را نسبت به آینده ناامید می کنند به شدت انتقاد کرد و این دست افراد را به نوعی دشمنان ملت و آینده انقلاب معرفی نمودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار صمیمی به مسایل منطقه ای و جهانی نیز پرداختند و اوضاع کنونی را به صورت جامع بیان نمودند که حامل پیامهای بسیاری برای جهانیان بود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان افزود: امام خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود به ژست حق به جانب کشورهای اروپایی در مسئله برجام اشاره داشتند که سخنان معظم له خطاب به کشورهای غربی نشان داد که جمهوری اسلامی همچنان اقتدار خود را در برابر تهدیدها و بلوف های سیاسی دشمنان نه تنها حفظ کرده است، بلکه تقویت نیز نموده است.

دریایی بیان داشت: هشدار مقام معظم رهبری به مقامات دولت خبیث انگلیس درباره دزدی دریایی و توقیف غیرقانونی کشتی نفت کش ایرانی بخش دیگری از بیانات حکیمانه ایشان بود که فرمودند: « آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کِشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی میکنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی‌جواب نمیگذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد».

وی با اشاره به اینکه در این دیدار رهبر انقلاب کشورهای غربی را مبتلا به بیماری خودبزرگ بینی دانستند، تصریح نمود: امام خامنه ای در سخنان خویش اروپایی ها را کشورهایی مستکبر و مبتلا به دیکتاتوری نوین در رفتار عنوان نمودند که این نشان می دهد اروپایی ها هنوز خوی استعماری خود را بعد از گذشت قرنها حفظ کرده اند ولی شکل آن را تغییر داده اند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان افزود: معظم له در این دیدار، سخنرانی محمدجواد ظریف؛ وزیر خارجه کشور در نیویورک را بسیار مفید و سازنده عنوان نمودند و به عینه اعلام کردند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و خواهد بود و این طرف های مقابل هستند که از تعهدات خود سرباز می زنند.

دریایی در پایان سخنان خود گفت: تفسیر و تحلیل سخنان رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور نیازمند زمان کافی است، لذا باید رسانه های دیداری و شنیداری کشور این سخنان تاریخی را برای مردم به صورت جامع و کامل بیان و تشریح نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha