جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: بهم ریختن اوضاع اقتصادی و ناامنی اقتصادی محاربه با خداست، یکی هم مسئله رباست، پس امنیت اقتصادی که با ربا بهم می‌ریزد جنگ با خداست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، صبح امروز در جمع منتظران ظهور به میزبانی حسینیه عاشقان ثارالله در شهر زنجان، اظهار داشت: ماه ذی القعده دوره چله نشینی حضرت موسی کلیم است؛ وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئله اربعین و چله نشینی سند قرآنی اش همین طی طریق اربعین حضرت موسی است که خداوند متعال، نبی و رسول خودش را مشتعل کرد و دلش را برافروخت و آتش عشق را در وجودش روشن کرد.

وی افزود: موسی کلیم چنان بی قرار و بی تاب شده بود که در این چهل شبانه روز اصلا یادش نیامد که گرسنگی و تشنگی و خواب دارد؛ روایت داریم که در این چله حضرت موسی نه لقمه نانی از گلویش فرورفت و نه آبی می نوشید و نه چشمی به خواب رفت و حتی آنی به خواب نرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خاطر نشان کرد: کسانی که اهل معنا و اهل الله و مهاجر الله هستند، می دانند در دنیا مسافر هستند و باید طی منازل کنند تا به خدا برسند و از این چله موسی کلیم حداکثر استفاده را می کنند.

وی افزود: یکی از دستوراتی که مرحوم آیت الحق میرزا علی آقا قاضی، استاد آیت الله بهجت(ره) و مربی علامه طباطبایی و پرورش دهنده نفوس زکیه مانند آیت الله میلانی و دیگر اختران سیر و سلوک و کانون‌های توحید بشری، در این چله توصیه‌شان این بود که هر روز هزار بار بگویید «لا اله الا الله» و کلمه طیبه الله در میان اذکار بهترین ذکر و شریف ترین ذکر است و خاصیت آن نیز زیاد است.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به دو مورد از خواص کلمه «لا اله الا الله» گفت: یکی کسانی که جمع خاطر ندارند و حواس پرتی پیدا می‌کنند و وقتی می‌خواهند نماز بخوانند، می‌ببینند که دلشان میرود سراغ کسب و کارشان، مریضشان، درآمد و قرضشان و امور مختلف دنیایی و حواس پرتی نمیگذارد یک لحظه حواسشان پیش خدا باشد و حواسشان همیشه پرت است، برای دفع وسواس باطل و پریشان خاطری توصیه می‌کنند کثرت هیلله را و هیلله همان لااله الا الله است.

وی افزود: دوم اینکه کسانی که همتشان پایین است و اینکه به فکر بهشت یا به فکر همنشینی با امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار(ع) بعد از مرگ نیستند و به فکر آمدن امام زمان(ع) نیستند و به فکر تحقق به حقیقت، معنا و توحید نیستند و به فکر اتصاف به صفات خدا نیستند؛ خداوند متعال همت بلند را دوست دارد و همت‌های پایین را خدا نمیپسندند و خوشا به حال کسی که همیشه بلند پرواز است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: وجود مبارک امام صادق (ع) یک خادمی داشت که وقتی حضرت پیاده میشدند تا مسجد یا جایی بروند، افسار این مرکب را این خادم میگرفت و نگه میداشت تا حضرت برگردد؛ یک مرد خراسانی که آمده بود برای زیارت قبر شریف پیغمبر و زیارت امام صادق(ع) و در نخ این خادم حضرت رفت و در دلش افتاد که یک جوری میتوانیم این را راضی کنیم و او کارش را با ما عوض کند و کنار خادم امام صادق(ع) نشست و گفت من در خراسان آدم متمکنی هستم و باغ و خدم و حشم و مستقلات و درآمد زمین های حاصل‌خیز دارم، آن خادم گفت باشد خدا برایت نگه دارد، آن مرد خراسانی گفت چون تو در خدمت امام صادق (ع) هستی آمدم و به تو بشارت بدهم که اینا را به تو هبه می کنم و تو به جای من به آنجا برو و به این‌ها رسیدگی کن و از این به بعد من ملازم امام صادق و در خدمت حضرت باشم،  این بنده خدا هم خام بود گفت عجب هرکسی که خدمت ائمه کند خداوند هم دنیا و آخرت به او می‌دهد و مدتی ما با محرومیت زندگی کردیم یک مرتبه خدا درب خزائن خودش را باز کرده و میخواهد من را ثروتمند کند.

وی افزود: آن خادم گفت بسیار خب پس بنده به محضر امام صادق(ع) بروم و یک مشورتی کنم و رسید خدمت حضرت و گفت بنده از مدتی افتخار خدمت شما را دارم اگر خیری به من رو آورده باشد، شما مانع میشوید؟ حضرت فرمودند که چرا بنده مانع شوم؟! آن خادم عرض کرد آن مرد خراسانی که به زیارت شما آمده است،پیشنهادی دارد که املاک و مستقلاتی و خدمات دارد و همه ر میخواد به من واگذار کند و او به جای من در محضر شما باشد و من به خراسان بروم، و میخواهم این چند روز باقیمانده عمرم را در عیش و نوش و رفاه باشم و حضرت فرمودند میخواهی بروی برو اما یک سوال دارم آن شخصی که آمده اینجا و این همه امکانات میخواهد شما بدهد عاقل است یا نادان؟ خادم گفت نه آقا عاقل است وگرنه نمی‌تواند این همه ثروت را جمع کند،حضرت گفتند این آدم عاقل در خدمت تو چه می‌بیند که می‌خواهد همه ثروت و دارایی‌اش را بدهد تا به کار خدمتی تو برسد؟! این مرد به خودش آمد و گفت آقا جانم به فدای شما و پدر و مادرم به فدای شما، من را از خواب بیدار کردید،مثل اینکه کرم شما همواره حامی من است، من را بیدار کردید، عجب خوابی بود!

امام جمعه موقت تهران گفت: اینکه به آدم اجازه بدهند که یک شب نگهبان خیمه امام زمان(عج)، جاروکش و یا خادم آن حضرت باشد اگر همه عالم هم طلا باشد یک طرف و یک ساعت خدمت امام زمان(عج) طرف دیگر، اگر انشان معرفت و بصیرت داشته باشد این یک ساعت را با همه دنیایی که پر از طلا باشد عوض نمی‌کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِيرَةً ۚ» گفت: ما که با خداوند متعال معامله می‌کنیم، چیزی نداریم که به خدا بدهیم و هرچه داریم خداوند به ما داده است، خداوند می‌گوید من به تو داده ام و اموال من است در دست توست و جان و مال ما عاریه است برای ما نیست، مالک واقعی خداست و فرموده است «وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ و مالکیت آسمان و زمین مال خداست» و یا انالله و انا الیه راجعون یعنی ما از سمت خداییم و به سوی خدا بر میگردیم؛ اما با این حال خداوند متعال به بنده‌اش می‌گوید بیا و خدای خودت را بدهکار خودت کن و این مالی که به تو داده‌ام را به من بده تا من بدهکارت باشم، آن وقت من اگر به تو مغروض شدم ربا حلال به تو میدهم و در همه دنیا ربا حرام است و از اکبر کبائر است و آدم ربا خوار با خدا جنگ می‌کند و ربا جنگ با خداست اما اینجا ربا با خداوند متعال است که خدا خودش می خواهد اینگونه با بنده اش معامله کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه دو گروه را خدا در قرآن محارب معرفی کرده است،گفت: برخی اینقدر بی حیا و بی معرفت هستند که با مالک خودشان و قدرت مطلق درگیر می‌شوند و از این دو گروه یکی کسانی هستند که امنیت جامعه را بهم می ریزند و اینهایی که اسلحه به دست می گیرد، مانند جریان فتنه، چون در جریان فتنه مملکت را به آشوب کشیدند و یا در تیرماه سال گذشته که در کشور آشوب درست کردند و این هایی که اسلحه به دست می گیرد و مایه ترس مردم می شوند، خدای متعال در قرآن فرموده اند «إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ»؛ یعنی در واقع کسانی که با خدا محاربه می‌کنند اینها باید اعدام شوند و عوامل ناامنی باید اعدام شوند و یا باید دست و پایشان قطع شود، آدمی که امنیت جامعه را به هم میریزد باید اعدام شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال عوامل ناامنی جامعه را به عنوان کسی که با خدا و رسول خدا سر جنگ دارد می شناسد، تصریح کرد: بهم ریختن اوضاع اقتصادی این محاربه با خداست و ناامنی اقتصادی محاربه با خداست، یکی هم مسئله رباست، پس امنیت اقتصادی که با ربا بهم می‌ریزد جنگ با خداست و امنیت اجتماعی که با عوامل شورش بهم می‌ریزد نیز جنگ با خدا به شمار می رود و هردو را خداوندمتعال جنگ با خودش معرفی کرده است.

خطیب دعای ندبه مردم زنجان گفت: پناه می‌بریم به خدا از اینکه که عده‌ای توجه ندارند و در این مملکت ربا می‌خورند و مشکل درست می کنند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال میگوید اگر به من قرض بدهید من دو برابر و یا بعضا گفته شده است ده برابر، هفتصد برابر و هزار برابر می‌دهد، خاطرنشان کرد: خدا با بنده اش خوش معامله، خوش قول و مهربان است و کم ما را قبول میکند و در برابر کم ما زیاد می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: ای کاش حاجی هایمان با دست پر برگردند و فقط خانه را نبینند و صاحب خانه را هم ببیند و این همت بلند است که آدم در زندگی فقط چشمش به درآمد و پول و امکانات و زرق و برق و مقام و موقعیت و این بازی‌های سیاسی که دشمن جامعه را از نظر جوی می‌خواهد همش به لجن مادیات بکشاند، دنبالش نباشیم و از آن همت بلند که وجود خدا، پیامبراکرم(ص) و امام زمان(عج) را داریم دور نشویم.

وی با بیان اینکه در بندگی خدا کردن ملکوت است،تصریح کرد: امام(ره) ملکوت داشت، امام که اسلحه نداشت هشت سال هم با شوروی،هم با آمریکا و هم انگلیس و هم با فرانسه بجنگد و با سلاح بندگی با خدا گام برداشت، امروزی‌ها چون برخی از مسئولین ما ملکوت ندارند، می‌گویند چه می‌شود و می‌ترسند.

امام جمعه موقت تهران گفت: خدا خزائنش پر است، رزق به دست خداست، این امر به معروف و نهی از منکر است و امیرالمومنین(ع) فرمودند «نترسید نه عمر شما را کم می‌کند و نه روزی‌تان را» و به قول معروف اینکه «تو بندگی چو گدایان به شرط مزد نکن که خواجه خود روش بنده پروری داند».

وی گفت: جوانان این جمله را در ذهنشان تابلو کنند که خدا فرموده «کن لی اکن لک» یعنی تو مال من باش و من مال توام؛ چرا برخی بی خدا زندگی می‌کنند و برای همه حساب باز می‌کنند اما برای خدا نه!

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: امام زمان(عج) خزائن الهی در اختیارش هست، امام(ره) از محاصره و تحریم و از هیچی نمی‌ترسید، رهبر انقلاب اسلامی هم نیز از هیچی نمی‌ترسد و مدام به مسئولین گفتند که به غربی‌ها اعتماد نکنید و به وعده‌های خدا دل بدهید،چون باور دارند که رزاق خداوند متعال است و رزق دست خداست و ما باید حرام نکنیم تا به ما بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha