پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب مرا به ریاست شورا منصوب کردند فرمودند «کدام حزب را سراغ دارید که میتینگ و گردهمایی هفتگی داشته باشد؟ حزب الله گردهمایی هفتگی دارد که مردم با علاقه خودشان آن هم از هر طیفی، در آن حضور پیدا می کنند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امروز جمعه 28تیرماه، در مراسم استقبال و معارفه عمومی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که پیش از نمازجمعه این هفته بندرعباس برگزار شد، اظهارکرد:نماز جمعه آثار و برکات فراوانی دارد و خود از اعظم برکات انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: بسیار خوشبختیم که خداوند متعال توفیق داد در ایام ماه ذی القعده و ایامی که معطر است به ایام ولادت امام رضا (ع) و در آستانه ی تاسیس چهلمین سال تاسیس نمازجمعه خدمت مردم غیور بندرعباس رسیدیم .

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بندرعباس ادامه داد: امروز استان شاهد یک اتفاق خوب است از یک سو سپاسگزاری از نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان و از سوی دیگر استقبال از حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده که نماینده جدید مقام معظم رهبری در استان هرمزگان هستند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: نمازجمعه جزو یکی از پر رمز و راز ترین برنامه های عبادی ما است که خداوند متعال در متن برنامه های مومنین  قرار داده است و خداوند تعالی اجتماع مومنین بر مبنای ذکر و یاد خودش را خواسته است.

وی ابراز داشت: به این ترتیب مسجد محور سازماندهی اجتماعی مردم و مومنین می شود و به صورت روزانه تا نمازهای یومیه خود را به جماعت برگزار کنند و روزهای جمعه مجموعه بندگی حق در محلات در یک نقطه مرکزی گرد هم می آیند و نماز جمعه را برگزار می کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: نماز جمعه صرفا خواندن نماز نیست، بلکه بخشی از نماز به عنوان تبیین قرار داده شده است که برای روشنگری ، بصیرت افزایی و مسائل مورد نیاز مسلمین مطالبی به عنوان نماز گفته می شود و خطیب از لحظه ای که بسم الله می گوید وارد نماز می شود و مومنین هم در آن لحظه باید حالت نماز به خود بگیرند.

وی بیان کرد: نماز جمعه دارای ظرفیت های شگرف است و در ۴۰ سال گذشته با تدبیر امام و رهبری بزرگانی از حوزه مبارکه علمیه وارد میدان شدند. به امر امام و با اجازه ی امام مسلمین مرحوم آیت الله طالقانی اولین نمازجمعه را برگزار کرد و بدین ترتیب اولین نماز جمعه برگزار شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: امروز در بسیاری از نقاط کشور نمازجمعه برگزار می شود و نسل اول ائمه جمعه شخصیت هایی بودند که مردم آن ها را از عمق جان دوست می داشتند و سلسله شهدای محراب از همان دسته هستند و بسیاری از آن ها جزو ستون های اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی بودند.

وی اظهارکرد : امروز در ۹۰۰شهر کشور نمازجمعه داریم و این آمار اگر به نمازجمعه های اهل سنت متصل شود، دریای بیکرانی از مومنین است برای انجام یک وظیفه ی موکد قرآنی که در یک سوره ی مستقل خداوند به بندگان دستور اقامه نماز جمعه را می دهد.

حاج علی اکبری افزود: در روز جمعه همه اجتماعات کوچک مومنان به هم گره می خورند و اتفاق ویژه ای می افتد که از اعظم برکات انقلاب اسلامی است و این حرکت در روز های جمعه یک تجدید میثاق هفتگی با امام مسلمین است و یک مانور بندگی، سیاسی، اجتماعی با دو خصوصیت «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب مرا به ریاست شورای سیاست گذاری منصوب کردند فرمودند «کدام حزب را سراغ دارید که میتینگ و گردهمایی هفتگی داشته باشد؟ حزب الله گردهمایی هفتگی دارد که مردم با علاقه خودشان آن هم از هر طیفی، در آن حضور پیدا می کنند».

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: آیت الله نعیم آبادی قریب به سه دهه پرچم نماز جمعه را در استان هرمزگان برافراشته نگه داشتند و شما مردم عزیز شاهد آثار و برکات و خدمات ایشان بودید. اکنون ایام مسئئولیت ایشان به پایان رسیده و خط بصیرت و معرفت با پرچم داری یکی از فضلای استان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما استان هرمزگان را بعنوان خط مقدم پایداری و مقاومت ایران می شناسیم و هر وقت اسم بندرعباس می آید یاد غیرت و مقاومت می افتیم و یکی از نجیب ترین جوانان کشور را شما در استانتان دارید و این سرمایه بزرگی است که باید شکوفا شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha