پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه حوزه علمیه فارس و حوزه هنری

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس با تأکید بر اینکه شناسایی و ساماندهی نیروهای مجرّب هنری آشنا به مبانی دینی و اسلامی، جهت بهره‌گیری صحیح از هنر در انتقال پیام‌های دینی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، از راه اندازی دبیرخانه دائمی فعالیت‌های هنری طلاب استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام یوسف متوسلیان، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی دبیرخانه دائمی فعالیت‌های هنری طلاب استان  فارس که با حضور مدیر حوزه، مرکز خدمات و حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، در دفتر مدیریت حوزه استان برگزار شد، نقش حوزه علمیه در ترویج دین اسلام را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: نقش حوزه علمیه به‌عنوان پایگاه ترویج دین مبین اسلام در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و تربیتی اقشار مختلف مردم بسیار تأثیرگذار است.

 وی با تأکید بر اینکه نقش حوزه در ترویج دین از طریق روش‌ها، شیوه‌ها و ابزارهای متنوع قابل تحقق است، افزود: در عصر کنونی، در کنار سایر شیوه‌ها و ابزارها، هنر بیشتر مورد اقبال عمومی قرارگرفته است و ضرورت دارد اندیشه ناب اسلامی را در این قالب به همه جهان عرضه کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: شناسایی و ساماندهی نیروهای مجرب هنری آشنا به مبانی دینی و اسلامی، جهت بهره‌گیری صحیح از هنر در انتقال پیام‌های دینی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی در ادامه بیان داشت: در جهت تحقق این هدف، مدیریت حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و حوزه هنری انقلاب اسلامی، مشترکا اقدام به ایجاد دبیرخانه دائمی فعالیت‌های هنری طلاب استان فارس کرده‌اند.

حجت‌الاسلام متوسلیان در پایان موضوع فعالیت این دبیرخانه را ساماندهی هنرهای دینی از طریق شناسایی استعدادهای بالفعل و بالقوه حوزوی و هدایت و حمایت از آن‌ها در راستای انجام فعالیت‌های هنر دینی در قالب‌های متنوع برشمردند.

همچنین در این جلسه مدیر حوزه علمیه استان به‌عنوان رئیس هیئت‌امنای دبیرخانه و وحید فرجی، مشاور اجرائی سازمان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به‌عنوان مدیر اجرائی دبیرخانه انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha