جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: احیای نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرآن و اهل بیت(ع)، ثمرات و برکات فراوانی را در پی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت در پیش بودن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیش از انقلاب برپایی نماز جمعه در کشور چندان مطرح نبود و جایگاهی نداشت، اما انقلاب و نظام اسلامی کاملاً اوضاع را دگرگون کرد.

وی با اشاره به برپایی نماز باصلابت جمعه در ۹۰۰ شهر کشور، اضافه کرد: این میزان افزایش کمی و کیفی در محل‌های برگزاری نماز جمعه و شرکت‌کنندگان در این آئین عبادی سیاسی از ثمرات انقلاب و نظام اسلامی و اندیشه‌های والای امام راحل و مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این زمینه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بحث نماز جمعه را در عصر غیبت امام عصر (عج) واجب تخییری می‌دانند و می‌فرمایند: اگرچه نماز ظهر احوط است، اما نماز جمعه افضل و برتر است.

وی خاطرنشان کرد: مضمون بیاناتی از مقام معظم رهبری در مهرماه ۶۹ نیز این‌گونه است که «نماز جمعه» نماد و نمودی است که به‌هم‌پیوستگی فرد و اجتماع و نیز هم‌پا و همراه بودن ماده و معنا و سیاست و دیانت را، یکجا نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اما دریغ و تأسف که مسلمانان، از آغاز اسلام تاکنون، این فریضه بزرگ و پربرکت را، آن‌گونه که صاحب شریعت می‌خواست، اقامه نکرده‌اند و با توجه به نیازشان به برپایی درستِ نماز جمعه، از آن استفاده صحیح و لازم نشده و نمی‌شود.

وی اظهار کرد: سرگذشت نماز جمعه در جوامع شیعی، به‌طور عموم و در ایران اسلامی به‌خصوص، نیازمند بررسی و پیگیری است که در جای خود باید بدان پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: زنده شدن نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرآن و اهل بیت است که اجتماعات سرشار از شور و شعور و آگاهی و ایمانِ مردم خداجو، برکات و ثمرات فراوانی به همراه داشته است؛ از این رو باید قدردان نعمت انقلاب و نظام اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha