پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم حرکت نمازهای جمعه به سمت جوان گرایی، گفت: نماز جمعه تراز انقلاب آن است که در مسیر انقلاب حرکت کرده و سخنگوی ولی فقیه و نظام اسلامی باشد، نقطه قوت ها را برجسته کرده و نقطه قوت ها را یادآوری کند، در عین حال که هدایت گر مدیران و مسئولان است، به آن ها هشدار نیز بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تاثیرات نماز جمعه برای جامعه اسلامی، عنوان کرد: نماز جمعه پشتیبانی کننده نیروهای انقلابی و حزب اللهی بوده و افکار مردم را غنی سازی می نماید و این غنی سازی در ابعاد معرفتی، اخلاقی و دیگر ابعاد مطرح است.

وی افزود: مردم همواره درگیری گرفتاری های روزمره زندگی هستند و در نماز جمعه با تلنگرهایی که خطیب زده و مردم را دعوت به تقوا و بصیرت می کند، یک غفلت زدایی در مردم ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ادامه داد: نماز جمعه دو غذای فکر و دل به مخاطبین ارائه می دهد، فکرها را با معرفت افزایی تقویت کرده و دل ها را به یاد خدا و معاد می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پاسخ به این پرسش که راهکارهای حضور گسترده جوانان در نمازه جمعه چیست؟، بیان کرد: یکی از این راهکارها این است که خطیب نیاز جوانان را دانسته و بر اساس آن مطالب خود را ارائه دهد، به عبارت دیگر زبان جوان را بشناسد و با زبان جوانی با او صحبت کرده و به جوانان شخصیت بدهد.

وی تاکید کرد: خطیب باید زبان روز دانسته و با رسانه و فضای مجازی آشنایی داشته باشد، طوری که جوان حس کند که امام جمعه در متن زمان زندگی می کند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به هجمه های موجود به نماز جمعه خاطرنشان کرد: این هجمه ها به دلیل تاثیرگذاری نماز جمعه بوده و امام جمعه به تزریق فکری به مردم می پردازد، دشمن به خوبی از این ظرفیت مطلع شده و در پی این است که در مقابل این نماز جمعه ای که موتور حرکت مردم به سمت آرمان ها است، سرعت گیر درست کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماز جمعه را نهری روان برای شست و شوی جان دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه تراز انقلاب آن است که در مسیر انقلاب حرکت کرده و سخنگوی ولی فقیه و نظام اسلامی باشد، نقطه قوت ها را برجسته کرده و نقطه قوت ها را یادآوری کند، در عین حال که هدایت گر مدیران و مسئولان است، به آن ها هشدار نیز بدهد.

وی ادامه داد: اگر برخی از امکانات در مصلی های استان های مختلف وجود داشته باشد، خروجی های بیشتری را شاهد خواهیم بود، مثلا مهدکودک ها وجود داشته باشد، اگر جوان گرایی بیشتر شود و هیئت های مصلی ها از جوانان تشکیل شود، اگر مسائل شرعی و بهداشتی بیان شود، برپایی میز خدمت انجام شود و در یک کلام نمازهای جمعه به سمت مردمی شدن و جوان گرایی حرکت کند، می توانیم نمازجمعه های موثرتری را شاهد باشیم.


کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha