شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیمان جبلی - معاون رسانه ملی در برنامه تلویزیونی جهان آرا

حوزه/ معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت: توقیف نفتکش متخلف انگلیسی نمایش قدرت، اقتدار و اعتماد به نفس ایران اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، شامگاه روز شنبه در برنامه تلویزیونی جهان آرا از شبکه افق،‌ با موضوع بررسی ماجرای توقیف نفتکش های متخلف انگلیسی اظهار داشت: توقیف نفتکش انگلیس و نمایش‌های پیاپی قدرتی بود که جمهوری اسلامی از خود نشان دادند و روحیه اقتدار ایران را می‌رساند.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در طول دو هفته اخیر از سقوط پهپهاد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا تا توقیف نفتکش ایرانی و آزادی نفتکشی که عربستان آن را غیرقانونی نگهداری کرده بود منجر به اقتداری همچون آزادی این نفتکش ما شد و در ادامه مطمئنا مسیرهای بهتری باز خواهد شد.

جبلی افزود: آمریکا و روسیه هر کدام با ده ها هزار سلاح هسته ای به لحاظ واقعی قدرت بسیار عظیمی دارند اما آیا واقعا قدرتی را در اختیار دارند؟ نمایش و بازنمایی قدرت و احساس اعتماد به نفس قدرت واقعی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پهپهاد آمریکایی در ارتفاع ۱۹ کیلومتری با آن تجهیزات از سوی جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد و این یعنی نمایش قدرت،گفت: از آن سویی آمریکایی ها میخواستند جواب این قدرت را جواب بدهند اما نهایتا تشکر کردند که ما آن هواپیمای آنها را نزدیم!

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه آنچه که ما در ماجرای توقیف نفتکش با آن برخورد کردیم جنگ نمایش قدرت، اقتدار و اعتماد به نفس بود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی انگلیس شکستن همین نمایش قدرت و ابهتی بود که ایران از خود نشان داده بود.

وی افزود: ما پهپاد چندصد میلیون دلاری را سرنگون می‌کنیم و آمریکا جرات نمی‌کند چیزی بگوید و انگلیس می‌خواست این هيبت را از بین ببرد که نتوانست.

جبلی با بیان اینکه ما یا باید مذاکره و لابی کنیم که در این صورت مطمئنا حوادث دیگری هم در انتظار نفتکش ها و شناورهای ما خواهد بود اما راه دیگر پاسخ متوازن است، گفت: پاسخ متوازن در قدرت نظامی مهم است که ما آن را نشان دادیم ، این نمایش قدرت نشان داد در زورآزمایی قدرت برنده شدیم؛ از ترامپ وقتی می‌پرسند که شما گفتید شما پهپاد ایران را زدیم اما فیلمی که نشان دادند چیزی غیر از این است، پشت میز می‌نشیند و می‌گوید به من اینطور گفتند!

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم که آمریکا در عرصه های اطلاعاتی و اراده سیاسی و نظامی دست برتر را ندارد و ضعیف تر از ما است، افزود: این حوادث دست آمریکا را برای همگان باز کرد و ما شناخت دقیق از توانایی خود و ناتوانی طرف مقابل داریم و آن را به همگان نشان دادیم.

این مقام مسئول در رسانه ملی با بیان اینکه روزنامه گاردین امروز دولتمردان انگلیس را متهم کرده بود و گفته بود شما شناخت دقیقی از ایرانی ها ندارید، رسانه های دیگر غربی و منطقه نیز بر همین موضوع اذعان داشتند،گفت: اتفاقی که افتاد و این قدرت نماییِ به حق ما در انتشار پهپادها مبانی تحلیل‌ها را در منطقه تغییر داد.

وی افزود: انگلیس سابقه چندین ساله در کشورهای غربی آسیا را دارد، این همان انگلیسی است که با تبختر هنوز هم حاضر به عذرخواهی بابت جنگ جهانی نشد اما به چنان ذلتی می‌رسد که درخواست می‌کند کشتی را آزاد کنید و قول همکاری میدهند.

جبلی تصریح کرد: اگر ما به توانایی های خود ایمان داشته باشیم، هر چند ممکن است تنش ایجاد کند، اما قطعا نتیجه آن عقب نشینی طرف مقابل و دشمن خواهد بود ، اگر همین راهبرد را ادامه دهیم قطعا به نتیجه می‌رسیم ، به چه دلیل قیمت ارز باید ثبات کند و پایین بیاید؟

وی گفت: اکنون آرامش خاطر در افکار عمومی بعد از این اقتدار ایجاد شده است ، این یعنی ما اگر توانستیم جلوی فتنه آفرینی آمریکا و انگلیس را بگیریم قطعا می‌توانیم به اقتصاد خود سروسامان دهیم و ما ملتی هستیم که با اقتدار خو گرفتیم و بزرگ شدیم لذا با همین اقتدار همه موانع را می‌توانیم برداریم کافی بود چند مانور اقتدار به ما نشان داده شود تا باورمان شود.

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانه های ما در عرصه بین المللی با رسانه های غول پیکر دنیا رقابت می‌کنند، توان مادی ما در مقابل آنها هیچ است به ویژه اینکه به تازگی تحریم‌هایی که علیه رسانه های ما ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این عرصه جنگ نابرابر سرعت عمل و درک صحیح جنگ قدرت رسانه ای باعث شد ما تعیین کننده باشیم تا رئیس جمهور آمریکا را منکوب کنیم و همه در مقابل ادعایی که رئیس جمهور  قدرتمندترین کشور دنیا کرده بود ایستادند و ما هر گاه خود را باور کنیم و مقطع درگیری را تشخیص دهیم موفق هستیم.

جبلی با بیان اینکه در قضیه پهپادها و نفتکش ابتکار عمل دست رسانه های کشور ما بود و تعیین کننده بودیم که باید آن را تقویت کرده و قدر آنها را بدانیم،گفت: شبکه های برون مرزی ما نه بودجه کافی دارند که مانند شبکه های رقیب پیام خود را منتقل کنند و همچنین اجازه نداریم چنین کارهایی انجام دهیم چون تحریم هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha