جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سریال بوی باران

حوزه / کارشناس و منتقد حوزوی سینما و تلویزیون به نقد و بررسی سریال "بوی باران" پرداخت که این شب ها از شبکه اول سیما به روی آنتن می رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که سریال" بوی باران" یک سریال معمولی و دارای ضعف های مشهود به لحاظ داستانی و نیز کارگردانی و شخصیت پردازی است، اظهار داشت: این سریال تلویزیونی به لحاظ تماتیک و موضوعی، فاقد جذابیت و غنای لازم است و شاید بتوان آن را در دسته مربوط به درام اجتماعی تقسیم بندی کرد، هر چند که سازنده این اثر در دراماتیک کردن قصه نیز ناتوان است.

وی افزود: با وجود حضور بازیگران معروف و کارکشته مثل رضاکیانیان و رؤیا نونهالی و دیگران،  کارگردان آن طور که باید و شاید نتوانسته از این ها به درستی در مسیر ساخت یک سریال قوی و پرمخاطب بهره بگیرد.

این کارشناس حوزوی بیان داشت: همچنین خانم نرگس محمدی با وجود تجربه های خوب در این سال ها در نقش های مختلف و کارهای خوبی چون سریال"ستایش" ، در این سریال از حیث بازیگری به شدت اُفت کرده و این نشان می دهد که کارگردان نتوانسته به خوبی او را در ایفای بهتر نقش خود هدایت کند.

وی گفت: از حیث شخصیت پردازی نیز ضعف هایی وجود دارد، ضمن آن که به لحاظ مضمون داستانی نیز سریال" بوی باران" در مجموع کار حساب شده و قوی ای به شمار نمی رود، چه آن که در آن درام به خوبی شکل نگرفته و لذا به لحاظ مضمونی نیز ، سریال فقیر است.

حجت الاسلام آتش زر همچنین افزود: از آن سو از سریالی که از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، این انتظار می رود که بُعد ترویجی هنجارهای اجتماعی در آن بیشتر باشد، به خصوص در چنین سریال هایی که نسبتاً هم طولانی هستند و در بهترین زمان پخش به روی آنتن تلویزیون می روند.

وی تاکید کرد: سریال، علاوه بر آن از حیث محتوایی چیز قابل توجهی به مخاطب ارایه نمی دهد، چندان روزآمد هم نیست و به مسایل اصلی و مشکلات جدی مردم نمی پردازد و هر چند که در برخی قسمت ها به مسایل تولید و کار و کارگر می پردازد اما نتوانسته به شکل عمیق به مسایل امروزی مثل مشکلات فراروی تولیدکننده ها و کارخانه ها بپردازد و چندان هم مشخص نیست که سریال مربوط به ایران است و گویا در ناکجاآبادی تحولات داستانی رقم می خورد و لذا مخاطب هم چندان با آن ارتباط برقرار نمی کند.

وی همچنین در خاتمه ابراز داشت: در این اثر به مساله اعتیاد نیز حتی به خوبی پرداخته نشده و حال آن که در زمینه تبیین آسیب های فردی و اجتماعی این معضل خانمان سوز، این سریال در سطح مانده و کار عمیقی مشاهده نمی کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • همین نزدیکی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    حوزه اگه خوب عمل کرده بودی این وضع افتضاح حجاب تو صدا و سیما و سلبریتی ها فراگیر تر نمی شد طوری که جامعه رو صد برابر بیشتر تحت تاثیر بگذاره از لاک خودتون بیاید بیرون همه شلوار ها پاره شده همه روسری ها روی شونه هاست موها اونقدر بلند و زیبا و مرتب تزیین می شن که از چند صد متری جلوه می کنن برای همه عادی شده این وضع بد جرات می خواد حرف بزنی و نهی از منکر کنی ضمن این که هیچ تاثیر مثبتی که نداره هیچ آخرش هم کتک می خوری و زخمی می شی مانتو ها دیگه دکمه ندارن یقه ها بیست سانت باز شده شما به چی توجه می کنید به حضور حوزه در حوزه های علمیه یا در اجتماع و تاثیر گذاری