پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی

حوزه/ همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دهه فجر امسال در قم برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغرثنایی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی  در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد گفت: در 22 بهمن سال گذشته به دلیل ورود انقلاب به چلهمین سال پیروزی، رهبر انقلاب سند راهبردی را برای جامعه ارائه کردند. به دلیل پیچیدگی این سند لازم است اهداف آن و بخش های آن تبیین شود.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در همین رابطه در کنار سایر دستگاه ها، پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برای تبیین بهتر این بیانیه وارد میدان شده است.

دبیر اجرایی همایش بیان داشت: در همین رابطه تصمیم گرفته شده، همایشی هم با حضور علما، اندیشمندان با محورهای مشخص برگزار شود.

وی افزود: محورهای همایش تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم؛ تحلیل تجربه ودستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه های 7 گانه بیانیه وارزیابی وضع کنونی آنها و بخش ویژه همایش نهادهای عملی و بیانیه گام دوم با تآکید بر نقش نسل جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی گفت: از جمله اهداف همایش تبیین اهداف بیانیه، گفتمان سازی، جریان سازی  و روشنگری منشور انقلاب در بین جوانان و حرکت نهادهای علمی کشور به منظور تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی افزود: این همایش در دفتر فجر امسال در قم برگزار می شود و پایان دریافت مقالات تا 30 مهر ماه خواهد بود. علاقه مندان تا پایان مهر ماه می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش واقع در طبقه 4 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ریاست ارسال نمایند.

دبیر اجرایی همایش بیان داشت: قرار است 35 نشست، کرسی و مصاحبه برای برگزاری همایش اصلی برگزار شود.

در ادامه  این نشست از  آدرس سایت همایش ..dte.ir2.gaam www  رونمایی شده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha